دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

دلایل کمرنگ شدن حضور شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان چیست؟

به گزارش ایراف؛ هدایت‌الله بدری، وزیر معادن طالبان که به تازگی جای شهاب‌الدین دلاور به این سمت گماشته شد به شهرستان بلخاب، ولایت سرپل سفر و از روند استخراج معادن زغال سنگ بلخاب بازدید کرد.

شهاب‌‌الدین دلاور پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت به عنوان وزیر معادن طالبان کار می‌کرد.

گزارش‌هایی از اختلاس میلیونی وی از معادن افغانستان به‌خصوص معادن زغال سنگ دره صوف درباره او منتشر شده بود که سرانجام چندی پیش تغییرات مهم در کابینه طالبان ایجاد شد و با فرمان ملا هبت‌الله، رهبر طالبان از این وزارت برکنار و به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر افغانی تعیین شد.

وزارت معادن طالبان در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که هدایت‌الله بدری با یک هیات در جریان این سفر از منطقه بازار بزرگ زغال‌سنگ که از سوی شرکت توسعه ملی در ولایت میدان وردک ساخته می‌شود نیز بازدید کرده است.

هدایت‌الله بدری در این سفر از معادن زغال سنگ دار گلورز و گواخ در شهرستان بلخاب بازدید کرد.

شهرستان بلخاب در ولایت سرپل در شمال افغانستان قرار دارد، یکی از مناطق صعب‌العبور به شمار می‌رود که ساکنان آن برای رفتن به سایر مناطق با مشکلات زیادی روبرو هستند.

شهرستان بلخاب دارای یک معدن بزرگ زغال سنگ است که طالبان از آن درآمد هنگفتی دارند.

این معدن از عوامل اختلاف میان طالبان و مولوی مهدی مجاهد از فرماندهان قبلی این گروه بود که به جنگ انجامید و سرانجام مولوی مهدی مجاهد در نبرد با نیروهای طالبان کشته شد.

پیشنهاد:   ارزیابی شرکت مناسب برای استخراج نفت هرات آغاز شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29811

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *