بازداشت بیش از ۹۰۰ عضو داعش در ترکیه طی یکسال-ایراف

ترکیه اعلام کرد نیروهای این کشور طی یک سال گذشته ۹۰۳ نفر را به اتهام همکاری با داعش بازداشت کرده‌اند.

به گزارش ایراف، وزارت کشور امروز پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد گزارشی زیر نام «داده‌های مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، جرایم سایبری، نظم عمومی و قاچاق مهاجران» را منتشر کرد.

علی یارلی‌کایا؛ وزیر کشور ترکیه هنگام ارایه این گزارش در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی ترکیه در یک سال گذشته هزار و ۶۰۷ عملیات را برای شناسایی و بازداشت اعضای گروه داعش در سراسر این کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که طی این مدت سه هزار و ۵۰۶ نفر به اتهام عضویت در داعش مورد بازجویی قرار گرفتند و۶۵۷  نفر دیگر در پیوند به این اتهام تحت کنترل قضایی قرار گرفتند.

وزیر کشور ترکیه افزود که طی عملیات نیروهای این کشور ۴۹ جنگجوی گروه‌های مختلف از جمله داعش و گروه فتو، جماعت فتح‌الله گولن متهم ردیف اول کودتای ۲۰۱۶، کشته شده‌اند.

در گزارش آمده که طی این مدت از ۱۶۰ حمله به شمول ۱۱۹ حمله بمب‌گذاری در کشور جلوگیری شده است.

براساس گزارش وزارت کشور ترکیه در یک سال گذشته ۵۸۵ گروه «جنایات سازمان‌یافته» از بین برده شده‌اند.

وزیر کشور ترکیه می‌گوید در عملیات مشترک نیروهای این کشور بیش از ۵۲ میلیون لیره ترکیه معادل بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزار دلار از چنگ گروه‌های مختلف «تروریستی» کشف و ضبط شده است.

در بخش دیگر این گزارش در مورد شناسایی، بازداشت و اخراج مهاجران بدون مدرک اطلاعاتی ارائه شده است.

در گزارش آمده است که طی یک سال گذشته ۱۴۱ هزار مهاجر بدون مدرک از این کشور اخراج و بیش از چهار هزار نفر به اتهام قاچاق انسان بازداشت شده‌اند.

در این گزارش به هویت مهاجران اخراج‌شده اشاره نشده؛ اما شهروندان افغانستان و سوریه بیشتر رقم مهاجران در ترکیه را تشکیل می‌دهند و طی یک سال گذشته هزاران تن از مهاجران افغان از سوی پلیس این کشور بازداشت و اخراج شده‌اند.

پیشنهاد می شود: داعش خراسان در ۴ سال اخیر ۸۳۹ عملیات تروریستی انجام داده است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24610

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها