بازتاب دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های افغانستان

به گزارش ایراف؛ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های افغانستان داشته است.

«طلوع نیوز» با انتشار گزارشی در وب سایت خود نوشته است: ستاد انتخابات ایران گفته است که هیچ یک از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشده و بنابراین انتخابات دور دوم میان دو چهره پیشتاز برگزار می‌شود. بر بنیاد آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات ایران، از بیش از ۶۱ میلیون واجد شرایط رای‌دهی، حدود چهل درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

«خبرگزاری پژواک» با انتشار عکسی از لحظه انداختن رای توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به صندوق رای گزارشی از وضعیت انتخابات در دور اول و دوم ارائه داده است.

«اطلاعات روز» هم با انتشار مقاله‌ای با تیتر «رئیس جمهور چه‌کاره است؟» به ساختار قدرت در ایران پرداخته است.

«تلویزیون آمو» در اولین دقایق آغاز انتخابات در مطلبی با تیتر «مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز شد» به موضوع انتخابات پرداخته است.

«هشت صبح» هم با انتشار عکسی از رهبر انقلاب گزارشی درباره دور دوم چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرده است.

«خبرگزاری جمهور» نیز با پوشش انتخابات دور دوم ریاست جمهوری به نقل از دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۱ ایالت آمریکا روز جمعه ۵ جولای برگزار می شود.

«خبرگزاری صدای افغان» هم به صورت ویژه به انتخابات پرداخته و علاوه بر انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارشی از روند اخذ رای در نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی در نقاط مختلف افغانستان پرداخته است.

پیشنهاد:   کامالا هریس و افغانستان؛ نسب آسیایی یا سیاست آمریکایی؟

«رادیو کلید» هم نوشته است که روند رای‌دهی در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، از ساعت 8:00 صبح امروز جمعه (15 سرطان) در مرکزهای رای‌دهی در داخل این کشور و نمایندگی‌های سیاسی آن در کشورهای دیگر، آغاز شد.

«آریانا نیوز» در این باره نوشته است که خبرگزاری رویترز با انتشار تصاویری از حضور مردم ایران پای صندوق‌های رأی در آغازین ساعات روز، گزارش داده است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تنش‌های منطقه‌ای ناشی از جنگ غزه و همچنین تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، تلاقی کرده است.

پیشنهاد می شود: انتخابات ریاست جمهوری ایران به دور دوم رفت

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27927

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *