پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر

به گزارش ایراف، «محمد زارعی» معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران و رئیس هیأت اعزامی به افغانستان با اشاره به نتایج دیدارها و نشست‌های هیئت ایرانی با مقامات حکومت سرپرست افغانستان در کابل گفت: مبارزه و مقابله با مواد مخدر، پیشگیری، کاهش تقاضا و درمان معتادان به مواد مخدر در این نشست‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

زارعی در ادامه تصریح کرد: تبادل اطلاعات در خصوص مبارزه با مواد مخدر، انتقال تجارب در این زمینه، ارائه خدمات آموزشی برای مبارزه با مواد مخدر و تشکیل کمیته های مشترک برای تبادل اطلاعات، تازه ترین توافقاتی است که با حکومت سرپرست افغانستان حاصل شد و مسئولان افغان نیز خواستار موارد یاد شده بودند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مصرف و ترانزیت مواد مخدر در یکجا متمرکز نیست، افزود: با توجه به این مسئله، اطلاعات منطقه ای و چند جانبه برای مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار قرارگیرد، بنابراین تصمیم گرفته شد هماهنگی های لازم تقویت شود تا طرفین از ظرفیت اطلاعاتی برای ضربه زدن به باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر استفاده کنند.

زارعی گفت: فعال شدن ابتکار سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مبارزه با مواد مخدر که دفتر آن در تهران و اکنون غیرفعال است از دیگر مطالبات جدی دو طرف در سفر به کابل بود.

هرچند که رهبر طالبان تولید و توزیع مواد مخدر در افغانستان را ممنوع کرده است. اما در سه سال گذشته و پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان آمارها نشان میدهد که تولید مواد مخدر و ترانزیت آن افزایش یافته است.

پیشنهاد:   طالبان: به زودی درباره نشست دوحه ۳ تصمیم می‌گیرد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33249

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *