شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در نیویورک در خصوص واکنش ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت :« حاکمیت و امنیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر توسط رژیم صهیونیستی نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی به آتش بس غزه ندارد، اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش بس نزند.»

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ضمن حمایت از هرنوع تصمیم حماس مبنی بر توافق بر سر آتش بس گفته است که «برقراری آتش بس اولویت ما است.»

در همین حال؛ عربستان سعودی نیز از بیانیه سه جانبه آمریکا، مصر و قطر و تاکید آنها بر ضرورت آتش بس در غزه حمایت کرده است.

وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای گفته است که این کشور از بیانیه سه جانبه مصر، آمریکا و قطر استقبال و حمایت کامل خود را  از تلاش‌های مستمر این کشورها برای رسیدن به آتش‌بس و رسیدگی فوری به شرایط انسانی رو به وخامت در غزه تایید می‌کند.

همچنین در این بیانیه گفته شده است: عربستان بر لزوم توقف خون‌ریزی، پایان دادن به رنج فلسطینی‌ها، حفاظت از غیرنظامیان، و حرکت به سوی پایان دادن به اشغالگری، دستیابی به صلح و امنیت، دستیابی ملت برادر فلسطین به تمام حقوق مشروع خود تاکید می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سه کشور آمریکا، قطر و مصر روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافق برای توقف درگیری‌ها و آزادسازی اسرا تکمیل شده و این مساله باید بدون تاخیر انجام شود.

این بیانیه درحالی منتشر می‌شود که پس از ترور دو رهبر برجسته حماس توسط رژیم صهیونیستی نگرانی‌ها از تشدید جنگ در منطقه بالا گرفته است.

همچنین از زمان آغاز جنگ در اکتبر بیش از 39هزار نفر در غزه شهید شده‌اند، جایی که یک بحران انسانی بزرگ را رقم زده است.

درهمین راستا این سه کشور از اسرائیل و حماس خواسته‌اند تا مذاکرات متوقف شده را در 15 اوت در قاهره یا دوحه از سر بگیرند و شکاف‌ها را حل و بدون تاخیر اجرای توافق را آغاز کنند.

در همین حال، روزنامه انگلیسی زبان د نشنال فاش کرده است که یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی حماس در پیامی به مصر آزادی اسرای مهم فلسطینی مانند «مروان البرغوثی» و «احمد سعدات» را از شروط اصلی توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که سنوار بر عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از غزه تاکید کرده است.

این روزنامه همچنین ضمن «قاطعانه» خواندن پیام سنوار نوشته است او با کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی به غزه بعد از جنگ به شدت مخالفت کرده است.

 

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31955

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *