به گزارش ایراف؛ میثم مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در حساب کاربری خود در ایکس نوشته است که به‌نظر می‌رسد سیاست جدید در افغانستان انتقال ادبیات تند از رسانه‌های رسمی به رسانه‌های غیر رسمی و فعالین یوتیوب این کشور است این اقدام شاید در ظاهر در برگیرنده مسئولیت قانونی نسبت به صیانت از افکار عمومی در قبال همسایگان خود نباشد ولیکن در اصل ترویج ایران هراسی در افغانستان است.

او در ادامه نوشته است که واقعیت این است که جا ایران بر اساس مبانی انسانی و اسلامی در ۴ دهه گذشته بالاخص در سه سال گذشته فراتر از ظرفیت های خود میزبان آوارگانی که به هر دلیلی مجبور به مهاجرت شده‌اند بوده است حال خوب است علل مهاجرت در سه سال گذشته بررسی شود و دولت ها مسئولیت خود در قبال مهاجرت شهروندانشان را عهده دار باشند.

این درحالی است که در روزهای گذشته حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی افغانستان ادعاهایی مبنی بر کشته شدن شماری از مهاجران غیرقانونی این کشور را در مرزهای پاکستان منتشر کرده‌اند.

طالبان اعلام کرده‌اند که در این باره تحقیق می‌کنند. اما کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان این ادعا را رد کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38349

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *