پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ایده ترامپ برای افغانستان: ما باید سال‌ها پیش به آنها ضربه می‌زدیم

به گزارش ایراف؛ رییس جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه با حضور در برنامه فاکس بیزینس ضمن انتقاد از عملکرد بایدن ازخروج از افغانستان طرح خود را به اشتراک گذاشت.

او در این برنامه گفت: «این چیزی باورکردنی است. آنها (افرادی که ظاهراً بایدن را کنترل می‌کنند) اقدامات وحشتناکی انجام می‌دهند. آنها تقلب می‌کنند، دزدی می‌کنند، دروغ می‌گویند اما آنها نمی‌توانند یک عقب‌نشینی ساده از کشوری انجام دهند که ما هرگز نباید وارد آن می‌شدیم.»

ترامپ همچنین افزود که ما باید سال‌ها پیش به آن ضربه می‌زدیم و بعد می‌گذاشتیم که بپوسد.

او در سال 2019 در زمان ریاست جمهوری خود در جریان یک کنفرانس خبری گفته بود که اگر بخواهیم در افغانستان جنگ راه بیندازیم، می‌توانیم ظرف یک هفته پیروز شویم که افغانستان در این صورت کاملا نابود می‌شود، ولی نمی‌خواهیم 10 میلیون نفر را بکشیم.

از او بارها در مورد اینکه اگر در انتخابات شکست نخورده بود، با این وضعیت چگونه برخورد می‌کرد، سوال شده است، اما تاکنون هیچ پاسخ جدی و اساسی به این سئوال نداده است و تنها گفته است که اگر چندماه دیگر فرصت داشت، در جنگ افغانستان پیروز می‌شد.

او در این برنامه گفت: «بایدن کشوری را در یک بشقاب نقره‌ای به آنها تحویل داد. او باید عذرخواهی کند و از تلاش برای بهانه‌گیری و یاوه‌گویی مبنی بر اینکه کاری درست انجام داده، دست بردارد. ما باید عقب‌نشینی می‌کردیم، اما باید به شیوه‌ای کاملا متفاوت و با عزت زیاد عقب‌نشینی می‌کردیم.

درحالی که ترامپ بارها سعی کرد از بایدن به دلیل شکست در تخلیه نیروهای آمریکایی از کابل انتقاد کند، اما بدون آنکه مدرکی ارائه دهد، مدعی شد که مهاجران افغانستانی که به ایالات متحده آمده‌اند «تروریست‌ها» و «متجاوزان جنایتکار» هستند.

پیشنهاد:   سایه افغانستان بر انتخابات آمریکا؛ هریس از ترامپ و بایدن فاصله می گیرد؟

او همچنین افزود که سطح بی‌کفایتی در این عقب‌نشینی حتی بسیار بیشتر از سطح بی‌کفایتی در مرزهای جنوبی است.

خروج بایدن از افغانستان در جریان سه سال گذشته بارها دولت او را تحت فشار قرار داده است.

به گفته منتقدین این خروج همراه با شکست بوده است.

انتقادی که بایدن آن را نمی‌پذیرد و از عملکرد خود در افغانستان دفاع می‌کند.

در همین حال با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بحث خروج از افغانستان بار دیگر پررنگ شده است.

ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه این خروج را تاسف‌بار و مایه «شرم» خوانده است و گفت خروج از افغانستان شرم آورترین لحظه تاریخ آمریکا بود ، این درحالی است که خود سنگ بنای این طرح را گذاشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *