پنج‌شنبه 15 سنبله 1403 برابر با Thursday, 5 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

اکسپرس تریبون: طالبان خواست‌های پاکستان را نادیده می‌گیرد-ایراف

به گزارش ایراف؛ اکسپرس تریبون در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که از اقدامات طالبان علیه عناصر مخوفی که از خاک افغانستان در سراسر مرزهای پاکستان آزادانه عملیات می‌کنند، خبری نیست و اسلام‌آباد نیز تا هنوز در این مورد در برابر طالبان هیچ اقدامی نکرده است.

بنا بر اعلام این رسانه پاکستانی، هر چند در دو سال گذشته اسلام‌آباد از طالبان خواسته‌هایی داشته است، اما پاسخ طالبان یا انفعال یا پاسخی به ارعاب علیه این کشور بوده است.

این رسانه از ادامه چنین وضعیتی ابراز نگرانی کرده و مسئولیت آن را بر عهده رهبری افغانستان گذاشته است.

اکسپرس تریبون افزوده است که اگر طالبان به شکایت‌های پاکستان رسیدگی کند، انجام این کار برای آرامش در منطقه ضروری خواهد بود.

رسانه اکسپرس تریبون گفته است، حمله‌ای که توسط گروه حافظ گل بهادر در بنو انجام شد و باعث کشته شدن نظامیان پاکستانی شد، کابل باید مسئولیت این حمله را بپذیرد، چون این عناصر سرکش در افغانستان مستقر هستند.

بنا بر اعلام این رسانه، بهانه‌های کابل علیه تحریک طالبان پاکستانی و امثال آن، پاکستان را به بن‌بست می‌کشاند و اظهارات وزیر دفاع مبنی بر اینکه اسلام آباد می‌تواند، مخفیگاه‌های تحریک طالبان پاکستان را در افغانستان هدف قرار دهد، برای تأکید بر وخامت اوضاع است.

این رسانه پاکستانی افزوده است؛ اینکه پاکستان برای هدف قرار دادن تروریستان به خاک افغانستان عملیات می‌کند، این مورد در شرایط فعلی یک نیاز است و به معنای نقض حاکمیت افغانستان نیست.

اکسپرس تریبون تصریح کرده است: زمان آن رسیده که کابل بفهمد که تلاش‌هایش برای نادیده گرفتن حساسیت موضوع، آسیب‌های زیادی را نه تنها به روابط بین دو دولت، بلکه به منطقه وارد می‌کند.

پیشنهاد:   تحریک طالبان پاکستان: ما در پاکستان هستیم نه در افغانستان!

بنابر گزارش این رسانه، پاکستان در میانجی‌گری برای همکاری و توسعه با افغانستان پیشرو است و این ژست در گفت‌وگوی اخیر دوحه و بحث سازمان همکاری شانگهای مشهود بود که در آن اسلام‌آباد خواستار به رسمیت شناختن افغانستان و رفع انسداد دارایی‌های آن شد.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که شبه‌نظامیان روز دوشنبه به یک پایگاه درشهر بنو در ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان حمله کردند که در نتیجه هشت تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

مسئولیت این حمله را گروه حافظ گل بهادر برعهده گرفت، ارتش پاکستان مدعی است که این گروه از خاک افغانستان فعالیت می‌کند.

سهیل شاهین درباره ناامنی های پاکستان گفت هر کشوری مسئولیت تامین امنیت خود را دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29623

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *