دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ این منابع امروز شنبه 17 شهریور از تعطیلی سفارت افغانستان در لندن در آینده نزدیک خبر دادند و گفتند که وزارت خارجه انگلیس در یک نامه رسمی از این تصمیم خود به زلمی رسول؛ سفیر حکومت پیشین افغانستان در لندن اطلاع داده است.

آقای رسول روز گذشته به وزارت خارجه بریتانیا دعوت شد و از او خواسته شد تا دروازه سفارت افغانستان را تا 20 روز دیگر ببندد.

طالبان پس از ماه‌ها تلاش برای وادار کردن سفارت افغانستان در لندن برای تعامل و همکاری با وزارت خارجه این گروه، اعلام کرد که خدمات کنسولی این سفارت فاقد اعتبار است.

به نظر می‌رسد که این اقدام طالبان بر تصمیم حکومت بریتانیا برای بستن سفارت موثر بوده‌است.

وزارت خارجه بریتانیا گفته‌است که امور سفارت به نمایندگان طالبان واگذار نخواهد شد و فعلا سفارت تعطیل خواهد شد. این وزارت به کارمندان سفارت افغانستان ۹۰ روز مهلت داده‌است تا خاک انگلیس را ترک کنند یا در این کشور بمانند.

انگلیس یکی از کشورهای اروپایی با جمعیت بالای مهاجران افغان است. بسته شدن سفارت دسترسی این مهاجران به خدمات کنسولی مشکلات زیادی برای آنها ایجاد خواهد کرد‌.

طالبان از افغان‌های مقیم انگلیس خواسته‌ است که برای دسترسی به خدمات کنسولی به سفارت‌هایی که با این گروه در اروپا همکاری دارند، مراجعه کنند.

در ماه‌های گذشته طالبان تلاش کرده‌اند تا با وضع محدودیت برای سفارت‌های افغانستان در کشورهای اروپایی که تاکنون با طالبان تعامل نکرده‌اند، آنها را مجاب به همکاری با کابل کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34679

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *