انفجار در قرارگاه طالبان در غور_ ایراف

سخنگوی وزارت کشور  طالبان از انفجار مواد منفجره بر اثر بی احتیاطی یکی از افراد در یک قرارگاه در ولایت لوگر خبر داد اما رسانه های افغانستان از وقوع حمله هوایی به این قرارگاه خبر داده اند.

به گزارش ایراف، شب گذشته، قرارگاه شکارقلعه طالبان در شهرستان محمدآغه ولایت لوگر شاهد انفجار بود. وزارت کشور طالبان این حادثه را نتیجه انفجار موادمنفجرنشده از دوره قبلی می داند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت کشور طالبان در همین رابطه در صفحه ایکس خود گزارش داده است که جمعه شب حوالی ساعت 12:30 شب به شکار قلعه، مرکز آموزش نیروهای خاص وزارت کشور در شهرتاسن محمد آغه ولایت لوگر رفتیم. تعداد زیادی از مواد منفجره قدیمی که در یک مکان قرار داده شده بودند، بر اثر بی احتیاطی مجاهدی که هیچ آسیب جانی به همراه نداشت، منفجر شد.

این درحالی است که روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از منابع محلی این انفجار را نتیجه حمله هوایی هوایپماهای بی سرنشین عنوان کرده است. در گزارش این روزنامه آمده است که به گفته منابع محلی این انفجارها به حدی قوی بوده که بسیاری از خانه های مردم آسیب رسیده و حتی صدای انفجار در مرکز لوگر نیز شنیده شده است.

همچنین این گزارش می افزاید که قرارگاه عملیاتی و آموزشی شکارقلعه، یکی از مراکز مهم نظامی طالبان در جنوب شرق افغانستان است که از این محل ولایت های پکتیا، خوست، غزنی، پکتیکا و میدان وردک تحت پوشش این گروه قرار دارد.

گفتنی است که آسمان ولایت های مختلف افغانستان در طی ماه های گذشته شاهد گشت زنی هواپیماهای بی سرنشین بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20141

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها