انفجار بمب در پاکستان 7 کشته و زخمی-ایراف

به گزارش ایراف، امروز، شنبه، 12 خرداد بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان 3 نظامی کشته و چهار تن دیگر زخم برداشتند. این حادثه عصر روز شنبه زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی درحال گشت زنی در منطقه سرابنگلا و ترخانان ایالت خیبرپختونخواه بودند.

به گزارش وب سایت ایندیا تی وی، زخمی‌های این انفجار فورا به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای امنیتی به سرعت به محل رفتند و کل منطقه را محاصره کردند.

این درحالی است که ارتش پاکستان روز دوشنبه هفته گذشته عملیاتی را آغاز کرد و 23 ستیزه‌جو وابسته به تحریک طالبان پاکستان را کشت و هفت سرباز را در جریان این عملیات از دست داد.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که این درگیری در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته ارتش فشار بر شورشیان وابسته به تحریک طالبان پاکستانی که گفته می‌شود در افغانستان فعالیت می‌کنند را افزایش داده است.

براساس اطلاعات اندیشکده پاکستان در سه ماهه اول سال 2024، پاکستان شاهد حداقل 245 حمله تروریستی، عمدتاً در استان های خشونت خیز بلوچستان و خیبرپختونخواه بوده است که منجر به کشته شدن 432 نفر و زخمی شدن 370 نفر در میان غیرنظامیان، پرسنل امنیتی و شورشیان شده است.

خیبرپختونخواه و بلوچستان 86 درصد از حملات و 92 درصد کشته‌ها را به خود اختصاص داده است.

در همین رابطه، ماه گذشته، تحریک طالبان پاکستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نزدیک به صد حمله در خاک پاکستان تنها در ماه آوریل انجام داده است که بیشتر این حملات در ایالت خیبرپختونخواه بوده است.

همچنین این حملات بیشتر نیروهای نظامی پاکستان را هدف قرار داده بودند. به طوری که براساس این گزارش در جریان این حملات 243 تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند.

تحریک طالبان پاکستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نزدیک به صد حمله در خاک پاکستان تنها در ماه آوریل انجام داده است. این حملات بیشتر نیروهای نظامی پاکستان را هدف قرار داده بودند. به طوری که براساس این گزارش در جریان این حملات 243 تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

پیشنهاد می شود: ابراز امیدواری مقامات پاکستانی از تامین امنیت در مرز مشترک با افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها