پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

جابر انصار: بخشی از بدهی‌های افغانستان به توانیر ایران را با درآمد ۱۴۰۰ پرداخت کردم

به گزارش ایراف؛ جابر انصار، سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد که به زودی و پس از ۵ سال این نمایندگی سیاسی را به طالبان واگذار خواهد کرد، شب گذشته در مراسمی که با حضور چهره‌های فرهنگی و نخبه مهاجران افغانستانی در محل کنسولگری مشهد برگزار شد، اظهارداشت: امیدواریم که همه ما رسالت وصل داشته باشیم نه رسالت فصل، مسئولیت فصل نه برای ما جالب است و نه بر همسایه‌های ما.

او تاکید کرد: امیدوارم روزی از راه برسد که خدمات شایسته ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مهاجران افغانستانی با سربلندی لبیک بگوییم. من در نظام جمهوری اسلامی افغانستان، در دوره تصدی رئیس جمهور افغانستان، به اکثر مقامات ذی‌صلاح بزرگ تا سطح ریاست جمهوری، گفتم اگر ایران از ما آب میخواهد، ما باید به آنها آب بدهیم.

انصار تاکید کرد: امیدوارم روزی بیاید که ما همدیگر پذیر شویم. ما نباید همدیگرپذیری را از اروپا یاد بگیریم. از ایران یاد بگیریم، چون فرهنگ ما، زبان ما، تاریخ ما یکی است. کشوری که در ماه‌های گذشته رئیس ‌جمهورش شهید شد، امروز در کمال برادری مراسم تنفیذ برگزار می‌کند.

او با اشاره به روزهای سقوط افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران با مهربانی مرزهای خود را به روی هزاران نظامی و چهره سیاسی باز کرد، من به خاطر این لطف از مقام معظم رهبری و مقامات جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

انصار با بیان اینکه ادامه حضور من در این نمایندگی سیاسی ثمری نداشت گفت: ما از درآمد جنرال کنسولگری که همه گزارشات آن وجود دارد، با شرکت توانیر به دلیل بدهی برق به ایران تسویه حساب کردیم.

پیشنهاد:   کاظمی قمی: دفاع از کیان مردم افغانستان مبنای دیپلماسی ایران است

در روزهای اخیر که دسترسی‌های من مسدود شده بود، من به تهران رفتم و به دولت میزبان گفتم که ادامه این شرایط به نفع مهاجران نیست.

او ادامه داد: برادران من به عشق مهاجرین حاضر شدم آن چیزی که در میل و اراده من نبود را امروز قبول کنم، اما غیرت افغانی هم اجازه نمی‌داد که بدون خداحافظی با شما بروم.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد ادامه داد: اینکه ما امروز شاهد این هستیم که جمعیت مهاجران از 3 میلیون مهاجر به ۶ میلیون رسیده از ترس است و دلیل دیگری نداشت.

او افزود: جابر انصار به دلیل لطف جامعه میزبان در اینجا ماندگار شد و دلیل آن رعایت اصول دیپلماتیکی بود که جامعه میزبان خواستار آن بود.

این دیپلمات افغانستانی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد ما به اداره توانیر ایران تحویل داده شد. در 1401 ما افزایش دارایی داشتیم، چون ما تلاش کردیم که پروژه تمدید را پاسپورت را شروع کردیم.

درباره ی طالبان شرایط ایران برای سرپرستی کنسولگری مشهد را پذیرفت- ایران با سرپرست جدید موافقت کرد بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30682

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *