پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

زمان شکل‌گیری «خط فرضی دیورند»

به گزارش ایراف؛ شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه طالبان درنشست «بازنگری بر توریست»، نشست‌‌های چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین افغانستان در خارج از کشور را بی‌فایده خواند.

او تصریح کرد که نشست‌های که تحت عناوین متفاوت در کشورهای ترکیه، تاجیکستان و اتریش برگزار می‌‌شود، هیچ فایده‌ای ندارد.

او خطاب به برگزارکنندگان این نشست خاطرنشان کرد: «ملت شما را شناخته و بار‌ها امتحان خود را داده‌اید که تا با کُشتن برادران خود به قدرت برسید.»

استانکزی می‌افزاید: «ما چندین بار برای دشمن‌های داخلی خود يادآور شدیم که مخالفت‌ها را کنار بگذارد و به کشور خود بازگردند.»

آقای استانکزی خطاب به مقام‌های پیشین گفت: «شما در خارج با پوشیدن نکتایی و پطلون (کروات و کت و شلوار) می‌گوید که اگر جهان با ما همکار شود در یک هفته افغانستان را دوباره می‌گیرم. با همین قواره می‌خواهید افغانستان را بگیرید؟»

معاون وزارت خارجه طالبان تاکید کرد: «شرم و حیا هم نمی‌کنید که خواستار کمک‌های خارجی می‌شوید، مطلب شما این است که دوباره ما را با درون (هواپیمای بی‌سرنشین) و هواپیماهای B52 از بین ببرید.»

استانکزی گفت: «چطور غیرت و غرورافغانی‌تان برایتان اجازه می‌دهد تا از بیگانگان برای کُشتن برادر افغان خود اسلحه بخواهید و خود را به قدرت برسانید؛ در حالی‌که شما ده‌ها مرتبه آزموده شده‌اید و دها بار از مرز فرار کردید و به سوی دیگری رفتید.»

این درحالی است که روز گذشته ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز با انتقاد از چهره‌های سیاسی در تبعید گفته است که این روزها تعدادی از سیاسیون افغانستان تجمعاتی به صورت آنلاین در بیرون از کشور برگزار می‌کنند.

او در ادامه این افراد را فاسد خواند و تاکید کرد که اینها جهاد را بدنام کردند و آرمان‌ شهدای افغانستان در جهاد شوروی را زیر سئوال بردند. این افراد در غم جاه طلبی خود هستند.

مجاهد ادامه داد: پیام ما این است که هنوز می‌توانید برگردید و درهای عفو باز است. اما به عنوان وزیر و مسئول جایگاهی ندارید. عامل بزرگ وضعیت امروز کشورهمین افراد هستند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: پیام ما به این افراد واضح است. این‌بار حتی آمریکا هم نمی‌تواند به شما کمک کند. به کشور بازگردید و زندگی عادی داشته باشید. آمریکا تا صد سال بعد هم نمیتواند به افغانستان بازگردد.

او با اشاره به اینکه دیگر ابرقدرتی در جهان وجود ندارد که بتواند علیه افغان‌ها کاری کند، خطاب به سیاسیون افغانستان که در کشورهای دیگر هستند تاکید کرد که طالبان امنیت شما را تامین می‌کند و می‌توانید در کشور خود زندگی خوبی داشته باشید.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35638

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *