جنبش تحفظ پشتون

به گزارش ایراف، سازمان عفو بین الملل، امروز سه شنبه، 17 مهرماه از دولت پاکستان خواسته است تا ممنوعیت ها علیه اقدامات جنبش تحفظ پشتون را بردارد.

در بیانیه این سازمان آمده است، این جنبش، یک جنبش مردمی است که از سوی دولت پاکستان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

عفو بین الملل ضمن انتقاد از اقدام دولت پاکستان گفته است که «ممنوع » اعلام شدن این جنبش در راستای سیاست سرکوب سیستماتیک مقامات پاکستانی علیه تجمعات مسالمت آمیز است.

در همین رابطه، این سازمان از دولت پاکستان خواسته است که فورا این سیاست های خود را اصلاح کند.

دولت پاکستان، 15 مهرماه سال جاری، جنبش تحفظ پشتون به رهبری منظور پشتین را یک سازمان ممنوعه اعلام کرد و فعالیت های این جنبش را در پاکستان ممنوع خواند.

در بیانیه دولت پاکستان آمده بود که فعالیت‌های این جنبش مغایر با صلح و امنیت در پاکستان است.

در این بیانیه که به‌ رسانه‌ها ارسال شده، آمده است: دولت پاکستان دلایلی دارد که باور کند، جنبش تحفظ پشتون‌ در فعالیت‌های مشخصی دخیل است که مخالف صلح و امنیت این کشور است.

اسلام آباد گفته که از همین رو تصمیم گرفته است تا مطابق مفاد ۱۱ بی قانون مبارزه با تروریسم، جنبش تحفظ پشتون را در فهرست سازمان‌های ممنوعه قرار دهد و فعالیت آن را ممنوع کند.

لازم به ذکر است که جنبش تحفظ پشتون‌ها، یکی از گروه‌های سرشناس حامی حقوق پشتون‌ها در پاکستان است که بارها نسبت به تبعیض و رفتارهای غیرقانونی ارتش پاکستان، اعتراض کرده است.

با این وجود، منظور پشتین، رهبر جنبش تحفظ پشتون با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری جرگه پشتون ها گفت که این جرگه را حتی به قیمت خون برگزار می کنیم.

او ضمن دعوت از تمامی احزاب و جریان‌های سیاسی پاکستان تصریح کرد که اگر این جرگه به قیمت جان‌هایشان هم تمام شود آن را برگزار خواهند کرد.

او هشدار داد که کسی نمی‌تواند جلوی این اقدام را بگیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37161

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *