به گزارش ایراف به نقل از نیویورک پست، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از دولت هریس-بایدن به دلیل عقب نشینی ایالات متحده از افغانستان انتقاد کرد.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به دنبال عقب نشینی ناموفق از افغانستان، بیش از 77 هزار افغان از آزادی مشروط بشردوستانه، بدون بازرسی و بدون هیچ قصدی برای اطلاع از محل نگهداری آنها، برخوردار شدند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: این دولت چه با سیاست‌های مرزی باز و چه سیاست خارجی شکست خورده، همچنان با اجازه ورود دادن به تروریست‌ها، قاتلین، متجاوزان و سایر جنایتکاران خشن به سرزمین ما، جان آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد.

چاد ولف سرپرست سابق وزارت امنیت ملی آمریکا نیز در پیامی در ایکس نوشت: دفتر بازرس کل وزارت امنیت ملی آمریکا تشخیص داد که در جریان روند تخلیه عجولانه افغانستان که با تسلط طالبان بر این کشور صورت گرفت، برخی از اطلاعات ارائه شده توسط تخلیه‌شدگان «نادرست، ناقص یا مفقود» بود.

ولف در ادامه گفت که وزارت امنیت ملی آمریکا، ورود مهاجرانی را که «به طور کامل بررسی نشده بودند» به ایالات متحده پذیرفت و یا اینکه آنها را رد کرد.

مطابق با گزارش پولیتکو، کن مک کالوم، مدیر کل سرویس امنیتی MI5، روز سه‌شنبه گفته بود که داعشِ امروز نیروی یک دهه پیش نیست، اما پس از چند سال عقب‌نشینی، تلاش‌های خود برای صدور تروریسم را از سر گرفته‌ است.

ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در کازار انتخاباتی 2024 خود مدعی شده است که بیشترین تلاش خود را برای نابودی داعش انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که در زمان ریاست جمهوری وی، نیروهای آمریکایی، رهبر وقت داعش، ابوبکر البغدادی را در یک حمله در اکتبر 2019 در شمال غربی سوریه کشتند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *