دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

انتقاد تند جمهوری‌خواهان از بایدن به دلیل خروج «شرم‌آور» از افغانستان

به گزارش ایراف؛ در ادامه انتقادات مردم آمریکا از جوبایدن رئیس جمهور این کشور مبنی بر سیاست خارجی او از جمله خروج بی برنامه آمریکا از افغانستان، منتقدانش در یک گردهمایی انتخاباتی این مورد را لکه ننگ بر وجدان ملی آمریکا عنوان کرده‌اند.

مایکل والتز، نماینده فلوریدا یکی از این سخنرانان بود. او در مورد کشته شدن ۱۳ سرباز امریکایی در هنگام خروج در فرودگاه کابل گفت که خانواده‌های آنها هر روز در فقدان آنان به سر می برند.

والتز در این سخنرانی افزود: بایدن حتی با خانواده‌های سربازان کشته‌شده تلفنی صحبت نمی‌کند و خروج از افغانستان را یک موفقیت می پندارد.

این نماینده جمهوری خواه مدعی شد که دونالد ترامپ خانواده‌های این سربازان را به شام دعوت کرده و در پایان به آنها قول داده که اگر به کاخ سفید بازگردد، همه اسناد، تصاویر و اطلاعات مربوط به کشته شدن آنها را منتشر خواهد کرد.

خانواده‌های نظامیان آمریکایی کشته شده در فرودگاه کابل هم در این گردهمایی حضور داشتند و  از ترامپ حمایت کردند.

بریان مست، نماینده جمهوری خواه و از کهنه سربازان جنگ آمریکا در افغانستان یکی دیگر از سخنرانان این گردهمایی بود که مثل همیشه این بار نیز با انتقاد از نحوه خروج بایدن از افغانستان، این روند را شرم آورترین روز تاریخ آمریکا عنوان کرد.

این نماینده آمریکا جو بایدن را متهم به بی حرمتی در برابر سربازان کشته شده آمریکایی متهم کرد و گفت که نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شدند، اما بایدن هیچ توجهی به آنان نکرده است.

پیشنهاد:   پاسخ طالبان به گزارش آمریکا: به حقوق اقلیت ها «توجه ویژه» داریم

این انتقادات از بایدن در حالی صورت می‌گیرد که توافقنامه دوحه میان آمریکایی‌ها و طالبان برای خروج آمریکا از افغانستان در زمان ریاست جمهوری دونالدترامپ به امضا رسید.

این درحالی است که در جریان گردهمایی‌های انتخاباتی و پس از مناظره جنجالی جوبایدن و دونالد ترامپ در یکی از شبکه های تلویزیونی، موج انتقادات علیه جوبایدن افزایش یافته و مخالفان و طرفدارانش او را متهم کردند که به دلیل نداشتن برنامه درست، دیگر قادر به ادامه ریاست جمهوری نیست.

شماری از مردم آمریکا حتی خواستار برکناری جوبایدن از مقام ریاست جمهوری شدند همچنین از وی خواسته است که از نامزدی ریاست جمهوری انتخابات آینده آمریکا کنار برود اما بایدن تاکید کرده است در صورتی از نامزدی کنار می رود که پزشکان تشخیص بدهد که او دیگر توانایی ریاست جمهوری را ندارد.

این انتقادات در حالی صورت می گیرد که در اوت ۲۰۲۱ هنگام خروج آمریکا از افغانستان در اثر یک انفجار در فرودگاه کابل علاوه بر کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی ۱۷۰ غیر نظامی نیز کشته شدند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29531

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *