شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
امنیت و همکاری‌های اقتصادی؛ محور دیدار سراج‌الدین حقانی با مقامات امارات

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان امروز چهارشنبه در حساب رسمی خود در ایکس در مورد سفر روز گذشته سراج‌الدین حقانی به امارات متحده عربی نوشت که تقویت روابط دو جانبه، جلب همکاری های امارات متحده عربی در بخش‌های سلامت، اجازه صادر نمودن ویزا برای افغانستان، تقویت روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در افغانستان از مواردی است که بین دو طرف توافق حاصل شد.

گفت‌وگو و توافق بر روی مسائل امنیتی بخش دیگری از این دیدار را پوشش داده است.

ذبیح‌الله مجاهد در این مورد نوشته است که به دلیل وجود امنیت در افغانستان، بحث و توافق بر روی حفظ وضعیت کنونی در کشور و تلاش‌های دو جانبه برای امنیت منطقه‌ای از دیگر محورهای توافق شده این دیدار بوده است. 

پذیرش رهایی زندانیان افغان در امارات، سهیم شدن این کشور در بازسازی افغانستان نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته است.

سراج‌الدین حقانی با امیر امارات در ابو ظبی دیدار کرد.این دیدار روز سه شنبه در قصر الشطی در شهر ابوظبی صورت گرفته است.

رسانه‌های امارات متحده عربی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده‌اند که محمد بن زاید آل نهیان، رییس این کشور با سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان دیدار کرده است.

به گزارش رسانه‌های امارات، در این دیدار بر تقویت پیوندهای همکاری «بین دو کشور» و راه‌های تقویت روابط برای تامین منافع متقابل و کمک به ثبات منطقه تاکید شده است.

براساس این گزارش‌ها، در دیدار بحث‌ها در زمینه‌های اقتصادی، توسعه و نیز حمایت از بازسازی و توسعه در افغانستان متمرکز شده‌اند.

در گزارش آمده است که سراج الدین حقانی از دیدار با رییس امارات متحده عربی ابراز خرسندی کرده و از «روابط دوجانبه» بین امارات و طالبان قدردانی کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23448

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها