پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ هدف از این موافقت‌نامه تسهیل ورود کارگران ماهر از ازبکستان به آلمان، به‌ویژه در بخش‌های مراقبت و بهداشت است.

این توافق همچنین روند بازگشت ازبک‌هایی را که بدون مجوز اقامت قانونی در آلمان حضور دارند، تسریع می‌کند.

از بین ۱۴ هزار شهروند ازبکستان که در آلمان زندگی می‌کنند، حدود ۲۰۰ نفر واجد شرایط بازگشت هستند.

مشخص نیست که آیا اخراج مهاجران افغان به کمک ازبکستان نیز شامل این توافقنامه است یا خیر.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان همچنین اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی پروازهای بیشتر به افغانستان برای اخراج مهاجران «مجرم» افغان است.

خانم فایزر گفته است که باید دیده شود این کار با همکاری کدام کشور انجام خواهد شد.

براساس اطلاعات وزارت کشور فدرال آلمان پلیس فدرال در نیمه اول سال ۲۰۲۴ حدود نیمی از پناهجویانی را که به زعم خود به طور غیرقانونی از مرزهای آلمان وارد کشور شده بودند، رد کرد. سال گذشته تعداد این موارد اخراج شده حدود ۲۸ درصد بود.

به این ترتیب در نیمه اول سال ۲۰۲۴، پلیس فدرال آلمان بیش از نیمی از افرادی را که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، از مرزهای ملی بازگرداند.

این افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل است و این مسئله‌ای است که در پاسخ به درخواست کلارا بانگر، نماینده چپ‌گرای بوندستاگ از وزارت کشور فدرال منتشر شده است.

در مجموع در سال ۲۰۲۳، پلیس فدرال حدود ۲۸ درصد از افرادی را که به طور غیرقانونی وارد کشور شده بودند به کشورهای همسایه بازگرداند.

در ماه‌های گذشته شماری از فعالان سیاسی ایرانی مقیم فرانکفورت هم با ارسال نامه‌ای به نانسی فایزر، وزیر دولت فدرال آلمان، خواهان توقف اخراج پناهجویان ایرانی از این کشور شدند.

این فعالان سیاسی در نامه خود که روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد منتشر شده است، از دولت اولاف شولتز خواستند قانون «توقف اخراج پناهجویان رد شده» از این کشور را بار دیگر به اجرا درآورد.

دولت فدرال آلمان همسو با دیگر اعضای اتحادیه اروپا سیاست‌های بسیار سختگیرانه ای را در قبال پناهندگان در دستور کار قرار داده است.

“نانسی فایزر”، وزیر کشور فدرال آلمان در اکتبر گذشته دستور کنترل ثابت برای مرزهای زمینی با جمهوری چک، لهستان و سوئیس را صادر کرد و آنها را در کمیسیون اتحادیه اروپا ثبت کرد. از سال ۲۰۱۵ کنترل‌های ثابتی در مرز زمینی با اتریش وجود دارد.

در همین راستا کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان هم تغییر قانون اساسی برای جلوگیری از مهاجرت در آلمان را رد نکرده است.

مقامات دولتی در آلمان همچنین به بهانه حمله تروریستی اخیر در شهر زولینگن آلمان باز هم بر طبل تشدید قواعد پناهندگی و سختگیری بیشتر بر پناهجویان می‌کوبند.

پس از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن، صدراعظم آلمان از گفتگوهای سریع با ایالات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی در مورد تغییر در سیاست مهاجرت و امنیت خبر داد.

حمله تروریستی اخیر توسط فردی مسلح به چاقو به شرکت کنندگان در یک جشنواره هنری در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان دست کم ۳ کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

اتحادیه پلیس (GdP) آلمان هم خواستار مراکز بازداشت و اخراج بیشتر برای پناهجویان و بازگشت آن ها با پروازهای چارتر شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *