شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Saturday, 21 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، معاون وزیر کشور طالبان در کنفرانس همکاری امنیت عمومی جهانی ۲۰۲۴ در چین، تاکید کرده است که امنیت سرتاسری در حال حاضر در افغانستان وجود دارد. 

معاون وزیر کشور طالبان افزود: افغانستان از اشغال نیروهای آمریکایی آزاد شده، جنگ خارجی و داخلی هم وجود ندارد، افغانستان زیر یک قوه متحد بوده و امنیت در ۳۴ ولایت آن تامین است و مردم در فضای امن به کارهای روزمره خود ادامه می‌دهند.

عمری در بخشی از سخنان خود گفت که طالبان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را هم به کشورها نمی‌دهد. به گفته او، طالبان خواهان روابط خوب و مثبت با کشورهای منطقه و جهان است.

همچنین معاون وزیر کشور طالبان گفته است: با همه همسایه‌ها، کشورهای منطقه و در کل با تمامی کشورهای جهان روابط خوب و مثبت می‌خواهیم. در امور داخلی کشوری مداخله نمی‌کنیم و نه به کسی اجازه می‌دهیم که در امور افغانستان مداخله کند. خاک افغانستان ضد کسی استفاده نمی‌شود.

برخی کارشناسان تاکید دارند که طالبان برای اثبات این موضوع باید نگرانی کشورها درباره حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را به‌گونه جدی رفع کند.

این در حالی‌ست که کشورهای جهان به‌ویژه برخی از کشورهای همسایه همواره از استفاده شدن خاک افغانستان در برابر شان ابراز نگرانی کرده‌اند، ادعاهایی که همواره از سوی طالبان رد شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35104

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *