نگرانی وزیر دفاع روسیه از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی

به گزارش ایراف، آندری بلوسف؛ وزیر دفاع روسیه در جریان سخنرانی خود در اجلاس شورای وزیران دفاع پیمان امنیت دسته جمعی که روز گذشته در آلماتی قزاقستان برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت افغانستان لازم است مرزهای این کشور با تاجیکستان تقویت و تدابیری برای تثبیت اوضاع در منطقه روی دست گرفته شود.

این درحالی است که ولادیمیر کولیشوف، رئیس خدمات مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه می‌گوید که کار روی برنامه هدفمند سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان ادامه دارد و نیروهای مرزی تاجیکستان در مرز با افغانستان به جنگ افزارهای مدرن و ابزارهای فنی نگهبانی از مرز تجهیز خواهند شد.

همچنین مقامات تاجیکستان از ۱۷ ماه مه اقدامات امنیتی مرزی را در مناطق هم مرز با افغانستان تشدید کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، مقامات دوشنبه قصد دارند با افزایش نظارت بر اسناد سفر برای جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز، با تهدید بالقوه تروریسم مقابله کنند.

از سوی دیگر، وزیر دفاع روسیه در این نشست گفت: اوضاع در افغانستان نشان می‌دهد که این کشور هنوز منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه است. چرا که در افغانستان بسیاری از گروه‌های افراطی توانسته‌اند برای خود جای پا باز کنند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که هفته گذشته مقامات روسی در اظهارنظرهایی بی‌سابقه گفتند در حال بررسی حذف نام طالبان از گروه های تروریستی هستیم. همچنین مقامات روسی با واقعیت دانستن طالبان در افغانستان از برقراری روابط نزدیک و تمام عیار با این کشور سخن گفتند.

اما باید گفت که نگرانی‌های روسیه در رابطه با تهدیدات احتمالی از سوی افغانستان پس از حمله اخیر مرگبار داعش به تالار کرکوس این کشور، همچنان یک نگرانی جدی است.

این درحالی است که کشورهای آسیای مرکزی به عنوان حیات خلوت روسیه مرکز مشترکی با افغانستان دارند. جایی که گفته می‌شود پس از بازگشت طالبان به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

درباره ی کمک روسیه به تقویت امنیت مرزهای تاجیکستان با افغانستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها