پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سیل در شرق افغانستان جان ۳۵ نفر را گرفت- اعلام آمادگی ایران برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل و طوفان اخیر در ننگرهار- ایراف

به گزارش ایراف؛ پس از وقوع طوفان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، دفتر رسانه‌ای طالبان در این ولایت با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار سعید احمد بنوری، معاون والی طالبان در این ولایت و فضل الهادی احمد، رئیس امور خارجه با بهرام جمالی، معاون کنسولگری ایران در جلال آباد خبر داده است.

معاون کنسولگری ایران در جلال آباد در این دیدار از حوادث ناشی از بارندگی و طوفان اخیر که در این ولایت به وقوع پیوست و ۱۳۰ کشته و ۴۱۰ زخمی برجای گذاشته ابراز تاسف کرده و افزود که برای همدردی با مردم افغانستان، این کشور آماده است تا کمک‌های بشردوستانه را به خانواده‌های آسیب دیده برساند.

جمالی افزود: افغانستان دوست و همسایه مسلمان ما است و براساس اخوت اسلامی هرکجا که مسلمانان با مشکل و سختی مواجه شوند، وظیفه ما است که با آنها همکاری کنیم. ما بدون درخواست شما و براساس مسئولیت اسلامی خود برای کمک آماده شده‌ایم و همیشه در کنار شما خواهیم بود.

معاون والی ننگرهار نیز با ابراز تشکر از همدردی و اعلام کمک از سوی مقامات کنسولگری ایران گفته است که جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه در شرایط سخت در کنار مردم افغانستان و مسلمانان جهان بوده و همواره از مردم گحمایت کرده است.

بنوری همچنین به مقامات کنسولگری ایران اطمینان داده است به دلیل اینکه روابط خوب میان ایران و افغانستان پایدار است افغانستان در برخی موضوعات با همسایه خود همکاری و هماهنگی های لازم را خواهد داشت.

مقامات کنسولگری ایران در جلال آباد در حالی با مقامات طالبان در این ولایت دیدار می کند که روز دوشنبه طوفان و سیلاب ناشی از بارندگی در شماری از شهرستان‌های این ولایت به قوع پیوست که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن، تخریب باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم شد.

پیشنهاد:   نظام مسائل ایران و افغانستان در دوران حکمرانی طالبان دوم

ایران همواره از نخستین کشوری بوده که هنگام بلایای طبیعی در کنار مردم افغانستان ایستاده است.

سال گذشته در زمین لرزه هرات نیز ایران از نخستین کشورهایی بود که برای کمک به مردم افغانستان به این کشور رفت.

پیشنهاد می شود: ۱۱ میلیون نیازمند در افغانستان به دلیل کمبود بودجه کمک دریافت نمی‌کنند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29556

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *