اطلاعیه مشترک جریان‌های سیاسی افغانستان

برخی از جریان‌های سیاسی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای به برگزاری نشست سازمان ملل در دوحه که قرار است با محوریت مسائل افغانستان برگزار شود واکنش نشان دادند.

به گزارش ایراف، برخی از جریان‌های سیاسی افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای به برگزاری نشست سازمان ملل در دوحه که قرار است با محوریت مسائل افغانستان برگزار شود، واکنش نشان دادند.

در این اطلاعیه‌ای چهار بندی با استقبال از تصمیم سازمان ملل برای انتخاب یک فرستاده جدید برای افغانستان تأکید شده سازمان ملل به دلیل مسائل جاری افغانستان نباید از نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان در نشست‌های بین‌المللی دعوت کند.

جریان‌های سیاسی افغانستان از سازمان ملل خواستند که همه طرف‌های سیاسی ذی‌نفع افغانستان در نشست آتی این سازمان در دوحه شرکت داشته باشند تا مسائل و مشکلات افغانستان از مسیر گفتگوهای فراگیر حل شود. آنان همچنین از سازمان ملل خواستند که در نشست مذکور خواسته‌های مردم افغانستان و جریان‌های سیاسی این کشور در نظر گرفته شود.

در این اطلاعیه آمده است که با توجه به افزایش فقر مطلق و فقر نسبی در افغانستان، تداوم همکاری‌های بشردوستانه به مردم افغانستان یک مسئله حیاتی است و آنان خواستار تداوم این کمک‌ها به افغانستان هستند.
قابل ذکر است که جبهه آزادی افغانستان،جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان، جبهه مقاومت ملی افغانستان، حزب وحدت اسلامی افغانستان، شورای مقاومت ملی، حزب اسلامی افغانستان، حزب جمعیت اسلامی افغانستان، حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان، حزب دعوت اسلامی افغانستان، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حزب عدالت و آزادی افغانستان، شورای لوی مشرقی، شورای لوی قندهار، شورای شمالی بزرگ، روند حفاظت از ارزش‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان، حزب همدلی مردم افغانستان این اطلاعیه را به طور مشترک منتشر کردند.

پیشنهاد:   همکاری پاکستان، افغانستان و ایران برای خنثی‌سازی نقشه‌های آمریکا ضروری است

در این رابطه مطالعه نشست دوحه با موضوع افغانستان؛ انتظارها چیست؟ پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5848

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *