بیانیه اعتراضی وزارت خارجه دولت سرپرست-استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه؛ گامی ابتدایی برای پایان نسل‌کشی است-ایراف

به گزارش ایراف؛ حافظ ضیا احمد سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ‏قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد پایان جنگ در غزه را آغازی مثبت دانست.

او در ادامه نوشته است که وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان، تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف پایان جنگ در غزه را گامی ابتدایی برای پایان‌دادن به نسل‌کشی مردم غزه می‌داند که نیازمند مذاکرات واقع‌بینانه است ‏تا منجر به آتش‌بس دایمی در نوار غزه گردد و زمینۀ زندگی عادی برای مردم غزه مساعد شود.

حافظ ضیا احمد در ادامه تاکید کرده است که وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان ضمن تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی از حق تاریخی مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل حمایت می‌کند.

روز گذشته قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع (روسیه) و بدون هیچ رای مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

در قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت که دارای هفت بند می باشد، آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا تمام قطعنامه های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله موضوع فلسطین را یادآور می شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تاکید می کند.

در این قطعنامه آمده است که از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه که اسرائیل آن را پذیرفت استقبال می کند و از حماس می‌خواهد که آن را نیز بپذیرد، و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را به طور کامل بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24376

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها