جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

یک رسانه پاکستانی به نقل از مقامات امنیتی این کشور گزارش داد که شبه نظامیان از سلاح های به جامانده از نیروهای آمریکایی در افغانستان علیه این کشور استفاده می کنند.

به گزارش ایراف، جیونیوز، رسانه پاکستانی به تازگی از قول مقامات امنیتی پاکستان گزارش داده است که شبه نظامیان مخالف دولت از سلاح های بازمانده از آمریکا در افغانستان علیه دولت پاکستان استفاده می کنند.

این شبکه تصاویری از سلاح های آمریکایی را منتشر کرده که به گفته این رسانه از آمریکا در افغانستان به جا مانده است.

پاکستان در سه سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه حملات تروریستی بوده است. این کشور معتقد است که این حملات از خاک افغانستان صورت می گیرد.

با این حال مقامات پاکستانی گفته اند که در بسیاری از این حملات از سلاح های باقی مانده از آمریکا در افغانستان توسط تحریک طالبان پاکستان، ارتش آزادی‌بخش بلوچ و… استفاده می شود. این کشور بارها از افتادن سلاح های جدید به دست این گروه ها به دلیل خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان شکایت کرده است.

به گفته منابع امنیتی در حمله تربت، گروه های شورشی از این تسلیحات استفاده کردند.

همچنین در 27 ژانویه اوایل سال جاری، سلاح های ساخت آمریکا را از یک تروریست به نام نیک امین الله در وزیرستان شمالی کشف کرد.

افزون بر این سلاح هایی در 19 ژانویه از شبه نظامیان در مرز افغانستان و پاکستان که ساخت خارجی بود گرفته شد.

گروه های تروریستی در دسامبر سال گذشته نیز از دوربین دید در شب و تفنگ های تهاجمی ساخت آمریکا در حمله خود در منطقه دیره اسماعیل خان استفاده کردند.

پیشنهاد:   مقام پیشین پنتاگون؛ پاکستان را به بازی دوگانه با طالبان متهم کرد

اوراسیا تایمز نیز در گزارشی ذکر کرده بود که تحریک طالبان پاکستانی از سلاح های ساخت آمریکا برای انجام حملات در پاکستان استفاده می کنند.

خروج شتابزده آمریکا در افغانستان منجر به آن شد که بخش بزرگی از تسلیحات این کشور در افغانستان باقی بماند. پنتاگون تاکید کرده است که از 427300 سلاحی که واشنگتن در اختیار نیروهای افغان قرار داده است؛ حدود 300000 تسلیحات در افغانستان باقی مانده است.

دونالد ترامپ چندی پیش اعلام کرد که چندین بار دولت بایدن را به دلیل جا گذاشتن تجهیزات نظامی این کشور در خاک افغانستان پس از خروج مورد انتقاد قرار داده بود.

ترامپ گفته بود که بایدن تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را در افغانستان جا گذاشته است که به دست طالبان افتاده است.

او همچنین در همایش ملی جمهوری خواهان گفته بود که طالبان با فروش این سلاح‌ها به بزرگترین فروشنده سلاح‌های آمریکایی در جهان تبدیل شده است.

او در ۱۸ جولای در چهارمین همایش ملی جمهوریخواهان گفت: افغانستان تحت کنترل طالبان به بزرگترین دلال اسلحه در جهان تبدیل شده است.

او تصریح کرد که طالبان با فروش تسلیحات آمریکایی، افغانستان را به مرکز عمده فروش تسلیحات جهانی تبدیل کرده است.

او با انتقاد از بایدن گفته بود این چه نوع معامله‌ای است؟ او رفت و همه چیز را به آنها (طالبان) داد.

پس از خروج آمریکا از افغانستان، بسیاری از تجهیزات نظامی این کشور به دست طالبان افتاد.

لازم به ذکر است که طالبان در سومین سالگرد بازگشت خود به کابل در یک رژه نظامی از این تسلیحات استفاده کرد. ترامپ این مراسم را روز شکست آمریکا خواند.

پیشنهاد:   واکنش خواجه آصف به امتناع جوان افغان از تکرار شعار «زنده باد پاکستان» + فیلم
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33397

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *