شنبه 17 سنبله 1403 برابر با Friday, 6 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

طالبان از آغاز استخراج معدن مس عینک در روزهای آینده خبرداد

به گزارش ایراف؛ همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و نفت طالبان امروز دوشنبه با انتشار پستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده است که پس از ۱۵ سال تاخیر، استخراج معدن مس عینک در پایان هفته جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: شرکت پیمانکار موظف شده تا پایان هفته جاری روند استخراج نهایی و ۱۰۰ درصدی را طبق وعده‌های داده شده در سال ۲۰۰۸ بدون هیچ‌گونه مانعی یا تاخیری انجام دهد.

معدن مس عینک که در ولایت لوگر افغانستان قرار دارد، دارای ذخایر بیش از ۲ میلیارد تُن مس می‌باشد.

سال گذشته نیز وزارت معادن و نفت طالبان از شرکت قراردادی پروژه استخراج معدن مس عینک خواسته بود تا کار عملی این پروژه را هر چه زودتر آغاز کند. اما قائم مقام شرکت قول داده بود که پس از انتقال آثار باستانی از منطقه معدن، کار عملی استخراج را آغاز  می‌کند.

شهاب‌الدین دلاور، وزیر سابق معادن و نفت طالبان گفته بود که کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت‌های معادن و نفت، اطلاعات و فرهنگ و شرکت چینی برای انتقال آثار باستانی از منطقه مس عینک لوگر تشکیل شده است که ریاست آن را معاونت فنی وزارت معادن بر عهده دارد.

این در حالی است که قرارداد این معدن با یک شرکت چینی به نام ام سی سی به مدت ۳۰ سال در زمان حکومت حامد کرزی در سال ۲۰۰۸ به امضا رسیده بود.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان طالبان سرمایه‌گذاری زیادی در بخش معادن افغانستان کرده است.

پیشنهاد می شود: کار عملی استخراج مس عینک لوگر به زودی آغاز می شود

پیشنهاد:   ایران ترانزیت سوخت به افغانستان را محدود می‌کند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29995

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *