به گزارش ایراف، نهاد «پروژه اطلاعات مکان و رویدادهای درگیری های مسلحانه» به تازگی گزارشی درمورد تنش میان طالبان و نیروهای پاکستانی در مرز دو کشور منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در ماه سپتامبر این درگیری های افزایش یافته است که منجر به کشته شدن هشت نفر ازجمله سه غیرنظامی در دو طرف مرز شده است.

این درگیری ها در چهارم، هفتم و نهم ماه سپتامبر پس از آنکه طالبان در تلاش بوده تا ایست های بازرسی در شهرستان جاجی میدان ولایت خوست ایجاد کند، صورت گرفته است.

این نهاد نوشته است که در پی درگیری های طالبان در 19 سپتامبر در منطقه مرزی «گربز» ولایت خوست، یک نیرو طالبان، یک غیرنظامی افغان و دو نیروی پاکستانی کشته شده اند.

همچنین گزارش می افزاید که در پی درگیری ها آمار تلفات در خوست، بالاترین میزان تلفات از آوریل سال 2022 تا کنون بوده است.

این درحالی است که در نتیجه این درگیری ها بسیاری از خانواده ها آواره شده اند. براساس آمار منتشر شده دست کم دو هزار خانواده آواره شده اند.

افزون براین گفته می شود که گذرگاه «غلام خان» یکی از مهم ترین نقاط مرزی نیز بسته شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که موشک هایی نیز از سوی ارتش پاکستان به منطقه «گوشته»ننگرهار در نتیجه این درگیری ها شلیک شده است.

گفتنی تنش های مرزی بین دو کشور از ماه مارس افزایش یافته است به همین دلیل طالبان در تلاش است تا در مناطق مورد مناقشه ایست های امنیتی ایجاد کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36794

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *