مقامات حکومت سرپرست افغانستان: با ده‌ها سفارت در خارج از کشور ارتباط داریم

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان گفته‌اند با ۴۰ سفارت این کشور در کشورهای دیگر ارتباط دارند.

بنا بر گزارش ایراف، حافظ ضیااحمد تکل؛ معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده است  که ۴۰ سفارت افغانستان در خارج از کشور با کابل در ارتباط اند.

وی همچنین گفته است که حکومت سرپرست از دو سال گذشته سیاست «اقتصادمحور» را با کشورها اتخاذ کرده است.

تکل افزود: «امارت اسلامی با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان، سیاست خارجی متوازن و اقتصاد محور را انتخاب و برای تحقق آن تلاش کرده است».

به گفته وی، اتخاذ این سیاست سبب شده تا حکومت سرپرست با ۴۰ سفارت افغانستان در خارج از کشور ارتباط برقرار کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان تصریح کرد: «با مقام‌های کشورهای پاکستان، ایران، هند، امریکا، روسیه، ژاپن، چین، مالزی، کشورهای اروپایی، نمایند‌گان اتحادیه اروپا، کشورهای آسیای‌مرکزی، کشورهای شرق‌ میانه، نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، صلیب سرخ و سازمان همکاری اسلامی دیدارهایی صورت گرفته است».

تکل همچنین ملاقات برخی از مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان با شماری از مسئولان و نمایندگان نهادها جهانی و نیز حضور امیرخان متقی در نشست‌های بین‌المللی از جمله نشست سازمان کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد، نشست چین، نشست سه‌جانبه قطر، نشست آنتالیا، نشست نروژ، نشست تاشکند و شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین را از دستاورد‌های این سیاست عنوان کرده است.

در این رابطه مطالعه برگزاری نشست کابل ساعت16 به وقت محلی با افزایش طرف های شرکت کننده پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3290

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *