پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ادعای سنتکام درباره انجام ده‌ها حمله بر نیروهای داعش در عراق و سوریه

به گزارش ایراف، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در گزارش تازه خود اعلام کرده است که در جریان عملیات نیروهای تحت نظر این فرماندهی در نیمه اول سال 2024 در جریان عملیات علیه داعش هشت فرمانده ارشد این گروه را کشته و 32 عضو ارشد آن را دستگیر کرده‌اند.

این افراد نقش مهمی در جذب نیرو، آموزش، قاچاق تجهیزات و طراحی حملات بیرون از عراق و سوریه را برعهده داشتند.

براساس این گزارش سنتکام در همراهی با ائتلاف آمریکایی ضدداعش، ارتش عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه 196 حمله انجام داده‌اند که از این میان، بیشتر این حملات در عراق با  137 حمله بوده است و 59 حمله دیگر در سوریه انجام شده است.

در جریان این عملیات‌ها 30 داعشی در عراق کشته و 74 تن دیگر بازداشت شده‌اند.

همچنین در سوریه 14 عضو داعش کشته و 92 عضو آن دستگیر شده‌اند.

طبق این گزارش حدود 2 هزار و 500 عضو دیگر داعش در میان شهروندان حضور دارند که این مساله ادامه این عملیات برای شکست نهایی داعش را ضروری کرده است.

اما باید گفت که درحالی آمریکا به مبارزه خود با گروه‌های تروریستی در منطقه تاکید می‌کند که این کشور نقشی برجسته در ظهور و تقویت‌های گروه‌های تروریستی چون داعش در منطقه و افغانستان دارد.

چندی پیش، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست گفته بود که داعش در زمان حضور آمریکا در افغانستان به وجود آمده بود و تقویت شد.

همچنین دونالد ترامپ در مراسم تولد 78 سالگی خود جو بایدن را به «حمایت مادی از تروریسم» متهم کرد.

او گفت جو بایدن علاوه بر تمام جرم‌هایی که دارد اکنون در حمایت از تروریسم نیز مقصر است.

پیشنهاد:   ایران اثرگذارترین همسایه افغانستان | نگاهی به سیاست خارجی شهید رئیسی

او همچنین در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ باراک اوباما و هیلاری کلینتون را از بنیان‌گذاران داعش معرفی کرد.

گفتنی است این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که هیلاری کلینتون در کتاب خود تحت عنوان «گزینه‌های دشوار» اعتراف کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا در منطقه با هدف تقسیم خاورمیانه است.

همچنین برخی از مقامات دولت پیشین و نظام کنونی افغانستان نیز داعش در افغانستان را حاصل حضور آمریکا در این کشور می‌دانند.

ظاهر قدیر، نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در مورد فعالیت داعش در افغانستان نوشته است که اگرچه حکومت سرپرست در مبارزه با گروه اطلاعاتی داعش جدی و مصمم است و فعلاً این گروه را از جغرافیای افغانستان حذف کرده، اما حملات کوچک اخیر این گروه در هرات و حضور آن در آینده نگران کننده است.

او همچنین در این پیام هشدار داده است که مقامات افغانستان باید هوشیار باشند که تا بار دیگر آمریکا از طریق همسایگان در ناامنی افغانستان به اهداف شوم خود نرسند.

پیشنهاد می شود: ترامپ بایدن را متهم به حمایت از «تروریسم» کرد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29351

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *