پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ حساب کاربری جبهه بسیج ملی افغانستان در شبکه اجتماعی ایکس از برنامه حمله تروریستی بر سفارت روسیه در کابل خبرداده است.

آنها ادعا کرده‌اند که براساس گزارش‌های دقیق معاونت کشفی جبهه بسیج ملی افغانستان، سازمان اطلاعات اوکراین (ایس بی یو) با همکاری مالی موساد ۳ نفر تروریست داعش را مجهز کردند تا بر سفارت روسیه در کابل حملات انتحاری و تهاجمی انجام دهند.

این سه تروریست با نام‌های مستعار ابو فاروق از حوزه چهارم شهر لشکرگاه ولایت هلمند، اقبال از شهرستان معروف ولایت قندهار و ابونظیر ساکن اصلی روستای صافی شهرستان تگاب ولایت کاپیسا هستند.

این جبهه مدعی شده که این افراد در مرکز نظامی گروه تروریستی داعش در منطقه شب قدر مربوط به چهارسده ایالت خیبر پختونخواه در پاکستان آموزش حملات تروریستی دیده و امروز به طرف کابل حرکت کرده‌اند.

گفته شده که فردی با نام شاهپور سرداری که عضو ریاست کشف و اطلاعات وزارت دفاع طالبان است، مسئولیت راهنمایی، انتقال و جابه‌جایی این ترورستان را برعهده خواهد داشت.

شاهپور سرداری روز گذشته مبلغ ۵۵ هزار دلار آمریکایی را برای انجام این کار از استخبارات اوکراین با هماهنگی آلمان دریافته کرده است.

او وظیفه دارد که تروریست‌های داعش را با خودروی نظامی تا نزدیکی سفارت روسیه در کابل برساند.

این جبهه ادعا کرده است که شاهپور سرداری از طریق جنرال قیوم سالار رئیس کشف و استخبارات دوران جمهوریت که فعلا در آمریکا به سر می‌برد به استخبارات اوکراین معرفی شده است.

قرار است که بعد از انجام این حمله تروریستی داعش شاخه خراسان مسئولیت آن را برعهده بگیرد.

این در حالیست که پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان سفارت روسیه در کابل یک بار دیگر آماج حمله تروریستی قرار گرفته بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *