پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، به نقل از رسانه‌ها تحریک طالبان پاکستانی به رهبری حافظ گل بهادر، به دنبال جذب نیروی انتحاری کننده از مدارس دینی در ولایات خوست و پکتیکا است.

منابعی به رسانه‌های افغانستان گفته‌اند که حافظ گل بهادر  اخیرا در جلسه‌‌ای به دور از دوربین با دانش‌آموزان یک مدرسه دینی در خوست دیدار کرده‌است.

این منابع افزوده‌اند که شماری از دانش‌آموزان این مدارس به گروه «جیش عمری» که از سال ۲۰۲۳ مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار به مراکز نظامی پاکستان برعهده داشتند،پیوستند.

رسانه‌های افغانستان گزارش داده‌اند که علاوه بر این گروه، دیگر جریان‌های تروریستی در این منطقه فعال هستندکه‌عملیات‌های خود را از این منطقه انجام می‌دهند.

مقامات پاکستانی بارها ادعا کرده اند که گروه‌های تروریستی ضد دولتی با استفاده از حمایت‌های طالبان در افغانستان فعال هستند.

یکی از مخوف‌ترین گروه‌های مورد ادعا گروه حافظ حافظ گلبهادر است که گفته می‌شود در خونین‌ترین حملات تروریستی طالبان پاکستانی در آن کشور دست دارد و دارای پناهگاه‌های امن در مناطق مرزی افغانستان است.

طالبان اما حضور نیروهای تی تی پی در خاک افغانستان را رد کرده و ناامنی و حملات تروریستی را به ناتوانی و ناکامی ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان نسبت می‌دهند.

طالبان افغان اگرچه تاکنون درباره سربازگیری گروه گلبهادر از مدارس مذهبی در خوست و پکتیا واکنش نشان نداده‌اند؛ اما در گذشته بسیاری از نیروهای طالبان افغان و پاکستانی در مدارس مذهبی پاکستان آموزش دیده و برای جنگ به افغانستان اعزام می‌شدند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34528

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *