شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
ادامه سرکوب جنبش دانشجویی در آمریکا؛ بازداشت ۲۹ دانشجو در موزه بروکلین-ایراف

در ادامه سرکوب گسترده دانشجویان معترض به مشارکت آمریکا در نسل‌کشی غزه، پلیس نیویورک، 29 نفر در رابطه با تظاهرات روز جمعه در موزه بروکلین بازداشت کرد.

به گزارش ایراف، سخنگوی اداره پلیس نیویورک در بیاینه ای در این مورد گفته است که شش نفر از این 29 نفر، به «جرائمی» از جمله «حمله و تجاوز جنایی» متهم شدند.

در همین رابطه کارمندان موزه گفته اند که به دلیل اختلال از جمله درگیری بین پلیس و معترضان که در داخل و خارج از ساختمان رخ داد، موزه یک ساعت زودتر تعطیل شد.

به گزارش رسانه های غربی، معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «فلسطین را آزاد کن، از نسل کشی دور شو» وارد موزه شدند.

سخنگوی این موزه در همین رابطه گفته است که به آثار هنری موجود و تازه نصب شده در میدان آسیب وارد شده است.

از زمان آغاز نسل کشی در غزه موجی از اعتراضات در نیویورک و سراسر ایالات متحده اعم از سوی طرفداران فلسطین وجود داشته است.

در ماه آوریل بسیاری از دانشگاه های آمریکا شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان حامی فلسطین بوده اند. تظاهرات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و علی رغم تداوم سرکوب خشونت‌آمیز دانشجویان معترض توسط پلیس آمریکا در سراسر آمریکا و همچنین اروپا و جاهای دیگر گسترش یافت.

اخیرا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای تاریخی به دانشجویان آمریکایی نوشت: سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار می‌رود؟

به نوشته رهبر انقلاب، سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» می‌نامند!

ایشان تأکید کرد: به جز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است.

در ادامه این نامه تاریخی آمده است: این می‌تواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج می‌نهم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها