شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
ادامه تظاهرات بر علیه سیاست‌های رژیم کودک‌کش | نیویورک تایمز: اسرائیل هرروز تنهاتر می‌شود-ایراف

به گزارش ایراف؛ درحالی که در ماه‌های گذشته کشورهای مختلف جهان شاهد تظاهرات میلیونی بر علیه سیاست‌های اسرائیل بوده‌اند و به تازگی و همزمان با برگزاری نمایشگاه تسلیحاتی پاریس که در غیاب اسلحه‌سازان اسرائیلی برگزار شد، تظاهرات ضد اسرائیلی گسترده‌ای در پاریس برگزار شد، اما رژیم کودک کش اسرائیل همچنان به حملات ضد انسانی خود برعلیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد.

تحلیل‌گر نیویورک‌تایمز: اسرائیل در خطر وجودی قرار دارد

«توماس فریدمن»، تحلیلگر و روزنامه‌نگار آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ خود با عنوان «اسرائیلی که می‌شناختیم از بین رفته است.» پس از پیروزی ائتلاف کنونی راست‌گرای افراطی اسرائیل در انتخابات، نوشت: «این مقاله هشداری جدی را نسبت به‌شدت افراطی بودن این ائتلاف مطرح کردم و بسیاری به مخالفت با من برخاستند. حال وقایع نشان داده است که آن‌ها اشتباه می‌کردند و وضعیت کنونی حتی از آن زمان هم بدتر شده است… اسرائیل امروز در خطر وجودی است.»

این تحلیلگر آمریکایی با طرح این ادعا که جنبش‌های مقاومت منطقه نماینده ایران هستند، اذعان کرد صهیونیست‌ها در برابر ایران نه پاسخ دیپلماتیک دارند و نه گزینه نظامی.

این تحلیلگر نوشته است: «اسرائیل در برابر ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قرار دارد، کشوری که با کمک متحدان و نمایندگان خود، یعنی حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها (انصرالله) و مقاومت عراق، توانسته اسرائیل را تحت فشار قرار دهد. در حال حاضر، اسرائیل هیچ پاسخ نظامی یا دیپلماتیکی ندارد. علاوه بر این، اسرائیل با چشم‌انداز جنگ در سه جبهه غزه، لبنان و کرانه باختری روبرو است و این در حالی است که حزب‌الله در لبنان، برخلاف حماس، دارای موشک‌های دقیقی است که می‌تواند بخش‌های وسیعی از زیرساخت‌های اسرائیل را نابود کند؛ از فرودگاه‌ها و بنادر گرفته تا پایگاه‌های نظامی و نیروگاه‌ها.»

در این گزارش آمده است: «این سیاست‌ها در زمان صلح هم دیوانه‌کننده است… اما در دوران جنگ رسماً جنون محض است. اسرائیل هر روز تنهاتر می‌شود، چون هیچ کشوری نمی‌خواهد با این سیاست‌ها همکاری داشته باشد.»

سازمان ملل اسرائیل را به نقض قوانین جنگ متهم کرد

در همین حال؛ دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که روز چهارشنبه ۳۰ خرداد منتشر کرد جزئیاتی را از ۶ حمله رژیم صهیونیستی در نوار غزه مطرح کرد که به گفته این نهاد شامل الگوی نگران کننده‌ای با استفاده از بمب‌های سنگین تا وزن ۲۰۰۰ پوند علیه ساختمان‌های مسکونی، یک مدرسه،‌ کمپهای آوارگان و یک بازار بوده‌اند.

این نهاد حقوق بشری سازمان ملل اعلام کرد شهادت ۲۱۸ نفر در این حملات را راستی‌آزمایی کرده اما اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهند تعداد جان باختگان «ممکن است خیلی از این رقم بیشتر باشد.»

طبق گزارشی که کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر کرد این ۶ حمله که در بازه زمانی ۹ اکتبر تا ۲ دسامبر رخ دادند نمونه‌هایی از یک الگوی کلی حملات رژیم با استفاده از بمب‌های سنگین هستند که «بارها باعث نقض اصول اساسی قوانین جنگ شده‌اند.»

خبرگزاری فرانسه درخصوص جزئیات حملات مذکور رژیم صهیونیستی نوشت که شامل حمله‌ای در تاریخ ۲ دسامبر سال گذشته میلادی به محله الشجاعیه در شهر غزه است. طبق این گزارش این حمله منجر به موج تخریبی تا شعاع ۱۳۰ متر شده و ۱۵ ساختمان را از بین برده و به دست کم ۱۴ ساختمان دیگر نیز آسیب وارد کرد.

پیشنهاد می شود: شهادت ۱۱ هزار کودک در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25502

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها