جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

اختصاص «هزاران پست نظامی و اداری» برای جوانان پنجشیر

به گزارش ایراف؛ حافظ محمد آقا حکیم، والی طالبان در پنجشیر در این باره گفته است که در سال جاری 2 هزار شغل در صفوف پلیس ملی، 600 شغل در ارتش و 700 شغل در بخش اداری برای جوانان از سوی رهبری طالبان خبرداد.

او تصریح کرد که از این میان 320 نفر در ارتش، صدها نفر در پلیس و 400 نفر دیگر در بخش دولتی جذب شده‌اند و روند استخدام تعدادی دیگر جریان دارد.

والی طالبان در پنجشیر با اشاره به تلاش‌ها برای فرآهم سازی زمینه کار برای جوانان این ولایت گفته است که در حال حاضر حدود 20 هزار جوان پنجشیری در معادن این ولایت مشغول کار هستند که بیشتر از ۱۵ هزار افغانی ماهانه دریافت می‌کنند.

طالبان در دوره اول قدرت در افغانستان نتوانستند، پنجشیر را در اختیار بگیرند. آنها سه سال پیش بعد از بازگشت دوباره به قدرت در افغانستان تلاش زیادی برای فتح پنجشیر کردند و در نهایت این ولایت را به کنترل خود درآوردند.

طالبان با ایجاد ایست‌های بازرسی زیاد در این ولایت سعی کرده‌اند کنترل خود را در این ولایت بیشتر از دیگر ولایتها افزایش دهند.

پنجشیر، یک ولایت کوهستانی در شمال افغانستان و پایگاه «جبهه مقاومت» ضد طالبان محسوب می‌شود و در دوره اول حاکمیت طالبان که احمدشاه مسعود، رهبری این جبهه را به عهده داشت، طالبان نتوانستند پنجشیر را تصرف کنند.

پیشنهاد:   طالبان سازمان ملل را به ارائه تصویر نادرست از افغانستان متهم کرد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31527

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *