جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در یک سخنرانی آنلاین گفت که جبهه ضد طالبان تحت رهبری او در سه سال گذشته فراموش شده و از سوی جامعه جهانی تنها گذاشته شد.

به گزارش ایراف، احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» روز گذشته، سه‌شنبه، ۶ شهریور در نشست موسسه تحقیقاتی هادسون که به صورت آنلاین شرکت کرد، گفت که «جبهه مقاومت ملی» تنها نیرویی است که به جنگ جهانی علیه تروریسم در افغانستان ادامه داده است؛ اما متأسفانه تنها بوده‌است.

او افزود ما تنها گذاشته و فراموش شده‌ایم.

مسعود در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت هرچند که جبهه تحت رهبری او در این مدت تنها گذاشته شده است، اما برای زندگی بهتر از حق مردم دفاع می‌کند.

جبهه «مقاومت ملی افغانستان» یکی از گروه‌های مخالف مسلح طالبان به رهبری احمد مسعود است  که در جریان سه سال گذشته عملیات‌هایی را بر مواضع طالبان‌ انجام داده است.

در همین حال، موسسه تحقیقاتی هادسون در گزارشی تازه از دولت آمریکا خواسته است که برای جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، کمک‌های تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی فراهم کند.

موسسه تحقیقاتی هادسون در گزارشی تازه از دولت آمریکا خواسته است تا دارایی‌های منجمد شده افغانستان را به «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به رهبری احمد مسعود اختصاص دهد.

این موسسه همچنین خواسته است که آمریکا کمک‌های تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی به این جبهه اختصاص دهد.

این موسسه در این گزارش گفته است که دولت بایدن هیچ علاقه‌ای به اختصاص دادن تسلیحات به «جبهه مقاومت ملی افغانستان» ندارد؛ اما باید دولت بعدی این کشور به این جبهه به شکل مخفیانه کمک کند.

در این گزارش که به وضعیت افغانستان در سه سال حاکمیت طالبان پرداخته‌است، آمده است که این اپوزیسیون مسلح طالبان تنها جریانی است که در برابر طالبان وارد مبارزه مسلحانه شد.

گزارش می‌افزاید که این جریان توانسته است که  از سرکوب طالبان جان سالم به در ببرد، به همین دلیل می‌تواند یک «شریک قوی» باشد.

در همین راستا، گزارش به دولت آمریکا توصیه می کند که به این جبهه برای خرید اسلحه کمک مالی کند.

گفتنی است که این درخواست ها در حالی مطرح می شود که گزارش هایی از بسته شدن دفاتر این جبهه در تاجیکستان وجود دارد. از طرف دیگر، برخی منابع گزارش داده اند که رهبران این جبهه تاجیکستان را ترک کرده و در انگلیس حضور دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33844

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *