احتمال شرکت ذبیح‌الله مجاهد به نمایندگی از طالبان در نشست دوحه-ایراف

برخی منابع می‌گویند که در صورت شرکت طالبان در نشست دوحه، احتمالا ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت طالبان که در قندهار مستقر است سرپرستی هیأت طالبان را به عهده خواهد داشت.

به گزارش ایراف، شنیده ها حاکی است که ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی ارشد دولت طالبان که به دستور ملا هبت‌الله آخوندزاده از قندهار کار می‌‌کند احتمالا به نمایندگی از طالبان در سومین نشست دوحه برای افغانستان که به ابتکار سازمان ملل برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

طالبان پیش از این، تایید کردند که پس از ماه‌ها رایزنی، مذاکره و چانه‌زنی با سازمان ملل، آمریکا، قطر و سایر سازمان‌دهندگان نشست دوحه در این نشست، شرکت می‌کنند؛ اما آن‌ها تاکنون رسما اعلام نکرده‌اند که در چه سطحی در این نشست حضور خواهند یافت و رهبری هیات طالبان را چه کسی به عهده خواهد داشت.

با این حال، منابع می‌گویند که احتمالا ذبیح‌الله مجاهد، سرپرستی هیات طالبان در این نشست را به عهده خواهد داشت؛ رویدادی که اگر رخ دهد به وضوح نشانگر نقش محوری جناح نزدیک به ملا هبت الله آخوندزاده در نشست دوحه ۳ خواهد بود.

به عقیده کارشناسان، این امر همچنین نشان‌دهنده برتری جریان تحت امر ملا هبت‌الله آخوندزاده در مناسبات داخلی قدرت در دولت طالبان است.

پیشنهاد می شود: اوتونبایوا: مشارکت طالبان در دوحه ۳ به معنای مشروعیت بخشیدن به آنها نیست

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25755

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها