دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

احتمال حمله آمریکا به پناهگاه‌های تی تی پی در افغانستان-ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در جریان یک نشست خبری در روز سه شنبه، 18 تیرماه مطرح کرد که گفتگوها برای افزایش توان نظامی ارتش پاکستان در جریان است.

به گفته این مقام آمریکایی واشنگتن می‌خواهد با همکاری اسلام آباد با تهدیدات امنیتی منطقه‌ای مقابله کند.

پاتریک رایدر در این نشست گفت که حملات هوایی علیه تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان به تصمیمات مستقل پاکستان مربوط می‌شود. این تصمیم پاکستان است که چگونه مسایل امنیت ملی را حل کند.

وی با بیان اینکه در مورد تصمیمات داخلی پاکستان صحبت نمی‌کند، افزود: ما با پاکستان روابط دیرینه‌ای داریم و روابط همکاری امنیتی وجود دارد و با این کشور برای جلوگیری از تروریسم منطقه‌ای همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این سوال که چگونه آمریکا می‌تواند به پاکستان برای سرکوب شبکه تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان کمک کند، گفت: ما با پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم رابطه طولانی داریم. در نهایت، اینها بحث‌هایی هستند که باید بین آمریکا و پاکستان در مورد اینکه درخواست های حمایتی پاکستان چیست، انجام شود.

او افزود: چیز جدیدی برای اعلام ندارم، جز اینکه بگویم برای مدت بسیار طولانی به این بحث‌های ادامه خواهیم داد و راه‌هایی را بررسی خواهیم کرد که بتوانیم با یکدیگر برای جلوگیری از تروریسم منطقه‌ای کار کنیم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که رزمایش مشترک بین آمریکا و پاکستان روز گذشته در پابی ایالت خیبرپختنوخواه به کار خود پایان داد.

همچنین چندی پیش سفیر پاکستان در آمریکا در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفته بود اسلام آباد برای مبارزه با تحریک طالبان پاکستانی به تجهیزات نظامی بیشتری از سوی آمریکا نیاز دارد. زیرا این کشور با افزایش حملات طالبان پاکستان مقابله می‌کند.

پیشنهاد:   رد پای ۱۱ تاجیک در حادثه تروریستی کروکوس سیتی هال مسکو

مسعود خان سفیر اسلام آباد در آمریکا همچنین گفت تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان برای انجام حملات علیه پاکستان استفاده می‌کند. برای جلوگیری از آن، ما به تفنگ‌های تک تیرانداز، عینک دید در شب، تجهیزات ارتباطی نیاز داریم. این بخشی از گفت‌وگوی ما با ایالات متحده بوده است که در این زمینه باید به ما کمک کند.

مسعودخان تحریک طالبان پاکستان را تهدید اصلی برای امنیت پاکستان معرفی کرد.

خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان به تازگی از عملیات علیه این گروه در خاک افغانستان خبر داده است.

پیشنهاد می شود: عملیات فرامرزی ارتش پاکستان علیه تی تی پی و تأثیر آن بر دینامیک امنیت منطقه ای

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28670

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *