پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، رزا اوتانبایوا، رییس یوناما در افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل که امروز، چهارشنبه برای افغانستان برگزار شد، از طالبان درخواست کرد که به حقوق شهروندان افغانستان احترام بگذارد.  

او در این سخنرانی گفت که او از طالبان خواسته است که گزارش هایش را بخواند. 

رییس یوناما در افغانستان در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود که طالبان از او به خاطر گزارش هایش انتقاد کرده است.

این درحالی است که چند روز پیش معاون دبیرکل سازمان ملل در دیدار با سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور(داخله) طالبان گفته بود که روابط این گروه با یوناما در حال بهبود است.

طالبان تاکنون بارها به گزارش های این نهاد واکنش نشان داده است و محتوای آن را رد کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل، روز دوشنبه در وب سایت خود اعلام کرده بود قرار است این شورا روز چهارشنبه نشستی را برای بررسی وضعیت افغانستان برگزار کند.

براساس اعلامیه این شورا، علاوه بر اوتانبایوا، رئیس یوناما در افغانستان، سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد و نماینده ای جامعه مدنی نیز حضور پیدا کردند.

این نشست درحالی پس از کشتار شیعیان هزاره توسط داعش در هفته گذشته برگزار شد که این شورا چندی پیش در واکنش به حمله داعش بر چند دادستان در کابل گفته بود که تهدیدات تروریسم علیه افغانستان جدی است.

این شورا همچنین در گزارشی در تیرماه سال جاری منتشر یافت، گفت که افغانستان محیط امنی را برای فعالیت گروه های تروریستی ایجاد کرده است که این مساله باعث شده است بستر نفوذ تروریسم در کشورهای همسایه فراهم شود.

در این گزارش آمده است که ناتوانی طالبان باعث شده است که القاعده و داعش قوی شود. بر بنیاد این گزارش، داعش به دنبال گسترش حملات خود به کشورهای آسیای مرکزی است و همچنین این گروه به بخش های مختلف طالبان نفوذ کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در این گزارش گفته است که درحالی طالبان ادعا می‌کنند داعش را سرکوب کرده اند، این گروه همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35660

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *