جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: تعطیلی این نمایندگی‌ها برای مهاجران افغان در اروپا مشکل ایجاد می‌کند.

در اعلامیه‌ای این جبهه که روز پنجشنبه ۲۲ شهریور منتشر شد، درخواست شده تا از نمایندگی‌های سیاسی افغانستان، به عنوان آخرین نماد مشروعیت نظام پیشین این کشور، حفاظت شود.

طبق این اعلامیه، «بستن این نمایندگی‌ها نه تنها روند مهاجرت و پناهندگی مردم را مختل می‌سازد، بلکه بر شدت زخم روانی جمعی مردم ما در جریان پروسه ادغام در جوامع میزبان می‌افزاید.»

به باور این جبهه مخالف طالبان، حضور این گروه در نمایندگی‌های سیاسی، زمینه‌ساز پرونده‌سازی علیه پناهجویان می‌شود و بستر نفوذ استخباراتی طالبان را در غرب فراهم می‌کند.

اخیرا سفارت افغانستان در لندن اعلام کرد که به دستور انگلیس تعطیل می‌شود. سفارت افغانستان در نروژ نیز گفت روز پنجشنبه، ۲۲ شهریور به درخواست حکومت نروژ به کار خود پایان می‌دهد و دروازه آن بسته می‌شود.

این کشورها اشاره‌ای به واگذاری سفارت ها به طالبان نکرده‌اند نروژ و انگلیس طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند و بریتانیا به عنوان عضو شورای امنیت، طالبان را یک گروه تروریستی می‌داند.

طالبان در مردادماه سال جاری خدمات کنسولی ۱۴ نمایندگی سیاسی و کنسولی افغانستان در کشورهای اروپایی از جمله نروژ و انگلیس را فاقد اعتبار اعلام کرد.

با این تصمیم، مهاجران افغان از اسناد کنسولی این سفارت‌ها در افغانستان استفاده نمی‌توانستند.

جبهه مقاومت در اعلامیه‌اش افزود: «دسترسی طالبان به این نمایندگی‌ها، خیانتی بزرگ به مردم افغانستان است. مردمی که برای فرار از ظلم و ستم این گروه به مهاجرت، تن داده‌اند.»

برخی از کشورهای منطقه مانند چین، ایران و امارات متحده، کنترل سفارت‌های افغانستان را به طالبان داده‌اند، اما هیچ کشور اروپایی تا هنوز تمایلی به پذیرش دیپلمات‌های طالبان نشان نداده‌است.

آلمان مکاتبه با وزارت خارجه طالبان را آغاز کرده است و بنا به اطلاعات منابع آگاه، این کشور از سفارت افغانستان در برلین خواسته است تا با طالبان تعامل کند.

به نظر می‌رسد که «تماس فنی»، به تعبیر وزارت خارجه آلمان، با طالبان به علت تمایل آلمان برای اخراج مهاجران رد شده به افغانستان است که در ۹ شهریور برای نخستین‌بار گروهی از مهاجران افغان مجرم را با میانجیگری حکومت قطر به افغانستان تحت کنترل طالبان اخراج کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *