ائتلاف مودی در فاصله‌ای کم از مخالفان پیشتاز انتخابات هند-ایراف

به گزارش ایراف؛ تاکنون ائتلاف به رهبری آقای مودی توانسته نزدیک به ۳۰۰ کرسی را از آن خود کند. ائتلاف مخالفان هم با کسب ۲۳۳ کرسی، موفقیتی بیش از پیش‌بینی کسب کرده است و در این میان ۱۸ کرسی هم به گروههای دیگر رسیده است.

تمهیدات امنیتی شدیدی برای شمارش آرا در تمامی ایالت‌ها و مناطق مختلف هند برقرار شده است. در برخی مناطق، تجمع بیش از چهار نفر در یک مکان مجاز نیست.

نکته مهم در اولین نتایج آرای اعلام شده، به نظر می‌رسد آنچه حزب بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) انتظار داشت برآورده نشده است.

اگرچه آنها در نتایج پیش هستند و از حد نصاب برای تشکیل دولت گذشته‌اند و این حزب و متحدانش برای بار سوم دولت تشکیل خواهد داد. اما آقای مودی و حزبش با صراحت در تبلیغات انتخاباتی می‌گفتند به ۴۰۰ کرسی در پارلمان خواهند رسید. انتظار این بود که حزب اصلی مخالف کنگره و احزاب حامی آن نتوانند آرای کافی را به دست بیاورند.

براساس نتایج دست‌کم تا اینجای کار، حزب آقای مودی نتوانسته است به آن انتظاراتی در ذهنشان بوده برسند – حداقل از نظر تعداد کرسی‌های پارلمانی- و مهمتر از آن «حزب کنگره» و دیگر احزاب مخالف توانسته‌اند نتایج عالی به دست آورند و همین حالا هم از ۲۰۰ کرسی‌ گذشته‌اند. اگرچه در انتخابات بزرگی مثل هند، نتایج ممکن است به سرعت تغییر کند، چرا که آرا از نواحی مختلفی می‌آید. اما با توجه به شمارش الکترونیکی آرا تا ساعاتی دیگر می‌توان نتایج نهایی را دید.

به طور خلاصه به نظر می‌رسد به‌رغم پیش بودن نخست‌وزیر راست‌گرای هند در انتخابات، انتظارات اولیه آقای مودی برآورده نشده است و مخالفانش آرای بالایی گرفته‌اند.
از زمان استقلال هند تاکنون این بار دوم است که یک حزب سه بار دولت تشکیل می‌دهد.

پیشتر از آن جواهر لعل نهرو موفق شده بود که سه بار دولت را در هند رهبری کند.

در هند بسیاری از مقامات دولتی، شهروندان سالخورده بالای ۸۵ سال و بیش از ۴۰ درصد از افراد ناتوان این امکان را دارند که از طریق پست رای دهند.

گفته می‌شود آمار شرکت در این انتخابات بالا بوده است.

میانگین میزان مشارکت رای‌دهندگان در سراسر هند تاکنون ۵۸.۵۸ درصد بوده است.

مقررات انتخاباتی احزاب و رهبران سیاسی را از بهره‌برداری از گرایش‌های مذهبی و قومی برای کسب رای منع کرده است.

اما رهبران احزاب مخالف و مفسران سیاسی گفته‌اند که آقای مودی که به‌ دنبال سومین دوره نخست وزیری است، همراه با دیگر رهبران حزب ملیگرای هندو بهاراتیا جاناتا آشکارا به اسلام‌هراسی متوسل می‌شوند.

این احزاب از کمیسیون انتخابات به خاطر عدم اقدام به موقع علیه حزب حاکم انتقاد کرده‌اند.

آقای مودی و متحدانش نیز شکایت‌هایی علیه مخالفان ثبت کرده‌اند.

گرمای شدید در هند جان ۳۳ کارمند انتخاباتی را گرفت .

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23319

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها