پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سبرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری در واکنش به سخنان یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان که گفته بود حریم هوایی افغانستان همچنان تحت «اشغال» است، گفت این که طالبان نمی‌تواند بر حریم هوایی‌شان کنترل داشته باشند، مشکل این گروه است نه ما.

او همچنین افزود که برنامه آمریکا برای نظارت بر حریم هوایی افغانستان جهت کنترل فعالیت‌های تروریستی موثر بوده است.

در سه سال گذشته علیرغم اینکه طالبان مدعی شده است بر تمام جغرافیای افغانستان کنترل کامل دارند، اما حریم هوایی این کشور بارها توسط هواپیماهای بی‌سرنشین که مشخص نیست متعلق به چه کشوری است، نقض شده است.

طالبان این هواپیماها را متعلق به آمریکا دانسته و آنها را متهم به نقض حریم هوایی افغانستان کرده است.

همچنین به گفته طالبان این هواپیماها از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

با این حال، یعقوب مجاهد در اوایل ماه جاری در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی طالبان گفته بود که حکومت سرپرست به زودی بر حریم هوایی افغانستان تسلط خواهد یافت.

سرپرست وزارت دفاع طالبان در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داده بود که هرکسی با بی احترامی به خاک افغانستان نگاه کند، طالبان با امکاناتی که در اختیار دارند، پاسخ خواهد داد.

گفتنی است با خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان و واگذاری میدان به طالبان، این کشور نفوذ ۲۰ ساله خود بر افغانستان را در تصمیمی عجولانه از دست داد.‌

در حالی که طالبان گشت زنی هواپیماهای بی‌سرنشین را به آمریکا نسبت می‌دهد، رییس جمهور این کشور بر احتمال حملات آمریکا به «اهداف تروریستی» در افغانستان از طریق «عملیات بر فراز افق» پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرده بود.

پیشنهاد:   ترامپ: پس از خروج فاجعه بار از افغانستان دیگر به آمریکا احترام گذاشته نمی‌شود

در همین راستا، معاون سخنگوی پنتاگون روز گذشته گفت که برنامه آمریکا برای نظارت از افق در مبارزه با تروریسم در افغانستان موفق بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32780

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *