جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، به نقل از جیونیوز پاکستان، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه 3 سپتامبر در یک نشست خبری گفت که واشنگتن حملات مرگبار هفته گذشته را که مقامات امنیتی و نظامی را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن ۵۰ نفر از جمله ۱۴ پرسنل امنیتی شد محکوم می‌کند.

هفته گذشته بیش از 50 نفر در حملات مختلف تروریستی در بلوچستان جان باختند.

در یکی از مرگبارترین حملات، 23 مسافر پس از پیاده شدن از اتوبوس در منطقه موسی خیل کشته شدند.

در حادثه‌ای دیگر، دست کم 10 نفر از جمله پلیس و پرسنل لشکر بلوچستان در یک حمله مسلحانه در کلات کشته شدند.

در همین رابطه، میلر در پاسخ به سئوالی در مورد حملات تروریستی بلوچستان گفت: مردم پاکستان از دست تروریست‌های افراطی رنج زیادی را متحمل شده‌اند.

او گفت که پاکستان و آمریکا منافع مشترکی در مبارزه با تهدیدات علیه امنیت منطقه دارند و افزود که آنها «شانه به شانه» با پاکستان در مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داشت.

پیش از این، وزارت دفاع ایالات متحده حملات بلوچستان را به شدت محکوم کرد.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سئوالی در مورد حمایت واشنگتن از اسلام آباد در مقابله با این گروه‌های تروریستی گفت که در حال حاضر از هیچ‌گونه دخالت یا کمک ایالات متحده به پاکستان اطلاعی ندارد.

او ادامه داد: اما اگر این تغییر کند، مطمئناً می‌توانم به شما اطلاع دهم.

سینگ روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی در پنتاگون گفت: «ما شدیداً هرگونه حمله تروریستی مانند آن را محکوم می‌کنیم و البته فکر ما با کسانی است که در جریان آن حمله جان خود را از دست دادند، اما من چیزی فراتر از آن برای گفتن ندارم.»

او در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا می‌تواند به پاکستان در ریشه کنی تروریسم از آن منطقه کمک کند، گفت که واشنگتن همیشه مایل است با هر کشوری که بخواهد یک سازمان تروریستی را ریشه کن کند، همکاری کند.

سینگ گفت: ما همکاری خوبی با دولت پاکستان داریم. اما در رابطه با این حملات، من چیزی برای شما ندارم، جز اینکه ما البته آنها را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد که وزارت دفاع ایالات متحده در مورد هرگونه تغییر در تصمیمات در رابطه با همکاری دولت آمریکا با دولت پاکستان به روز خواهد شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34386

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *