آمریکا برای مبارزه با داعش به دنبال همکاری با طالبان است-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، شبکه خبری ان بی سی نیوز، به نقل از دو منبع آگاه و یک مقام سابق آمریکایی، گزارش داده است که دولت بایدن به دلیل افزایش تهدیدات ناشی از داعش به دنبال همکاری های اطلاعاتی با طالبان است.

در این گزارش آمده است که آمریکا پس از آنکه داعش به تالاری در شهر کروکوس حمله کرد، خطر ناشی از داعش را جدی گرفته است.

تا پیش از این مقامات آمریکایی و دیگر مقامات غربی بر این باور بودند که داعش توانایی سازماندهی حملات در خارج از افغانستان را ندارند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، خروج ارتش آمریکا از افغانستان و کاهش نفوذ غرب در آفریقا، ظرفیت واشنگتن برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد شاخه‌های مختلف داعش ضعیف شده است.

در همین رابطه، یک افسر سابق نظامی به این شبکه گفته است که ما توانایی بسیار محدودی برای دیدن آنچه آنها انجام می‌دهند، داریم.

به همین دلیل، دولت بایدن در حال بررسی به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر با طالبان در مورد داعش است.

در همین حال؛ هفته گذشته، ان بی سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داده بود که وزارت امنیت داخلی بیش از ۴۰۰ مهاجر توسط یک شبکه قاچاق انسان وابسته به داعش به آمریکا آمده‌اند را به عنوان «موضوع نگران کننده» شناسایی کرده‌اند.

چرا که آنها توسط یک شبکه قاچاق انسان وابسته به داعش آورده شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی به این رسانه‌ها گفته‌اند که بیش از ۱۵۰ نفر آنها دستگیر شده و مکان بیش از ۵۰ نفر آنها مشخص نیست.

به گفته مقامات آمریکایی افراد وابسته به داعش به عنوان قاچاقچی انسان در آسیای مرکزی فعالیت می‌کنند و به مردم کمک می‌کنند تا کشورهایشان را ترک و به غرب سفر کنند.

پیشنهاد:   کشته شدن ۶ عضو تی‌تی‌پی در یک حمله پهپادی در مرز افغانستان و پاکستان

اما باید گفت که این گزارش درحالی منتشر می‌شود که طالبان آمریکا را متهم به ایجاد و حمایت از داعش می‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در اوایل ماه گذشته عنوان کرد که داعش در زمان حضور آمریکا در افغانستان به وجود آمده بود و تقویت شد.

همچنین  مجاهد در سخنانی در اسفندماه سال گذشته نیز گفته بود که گروه تروریستی داعش زیر یوغ اشغال آمریکا در افغانستان لانه ساخته بود و اطلاعات دقیقی وجود دارد که اشغالگران آمریکایی از این گروه حمایت می‌کردند و آن را رشد می‌دادند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز چندی پیش بایدن را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

او همچنین، در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ باراک اوباما و هیلاری کلینتون را از بنیان‌گذاران داعش معرفی کرده بود.

هیلاری کلینتون خود نیز در کتابش تحت عنوان «گزینه‌های دشوار» اعتراف کرده است که داعش در واقع ساخته دست آمریکا در منطقه با هدف تقسیم خاورمیانه است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27704

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *