شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
آصف درانی وارد تهران شد

آصف درانی؛ نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان وارد تهران شد. هدف از این سفر شرکت در نشست گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان به میزبانی ایران است.

به گزارش ایراف، آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به منظور شرکت در دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای عصر امروز جمعه ۱۸ خرداد وارد تهران شد.

دومین نشست گروه تماس منطقه‌ای با شرکت نمایندگان ویژه ایران، روسیه، چین و پاکستان فردا شنبه ۱۹ خرداد در تهران برگزار می‌شود.

پیش‌تر، میثم مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در گفت‌وگو با ایراف اعلام کرده بود که دومین نشست گروه تماس منطقه ای برای  افغانستان در تهران برگزار می شود.

او گفت که این نشست با حضور نمایندگان ویژه روسیه، چین، پاکستان روز شنبه ۱۹ خردادماه به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

معاون رسانه‌ای کاظمی قمی مطرح کرد که موضوعات منطقه، افغانستان و سومین نشست دوحه محورهای این نشست خواهند بود.

او در ادامه تصریح کرد: طرح ایران برای تشکیل گروه تماس منطقه‌ای در اجلاس فرمت مسکو در سپتامبر ۲۰۲۳ مورد تایید و تاکید در بیانیه پایانی قرار گرفت.

معاون وزارت خارجه ایران اعلام کرد که قرار است نشست گروه‌ تماس منطقه‌ای برای افغانستان با حضور نمایندگان ویژه کشورها روز شنبه آینده در تهران برگزار شود.

به دنبال آن، سیدرسول موسوی؛ معاون وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد که تهران روز شنبه هفته آینده میزبان گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خواهد بود.

او افزود که رایزنی نمایندگان ویژه ایران، پاکستان، چین و روسیه در خصوص آینده افغانستان در دستور کار این نشست قرار دارد.

این مقام ایرانی تاکید کرد که نشست تهران «پیام آور صلح، ثبات و توسعه» برای افغانستان و منطقه در پرتو همکاری و همگرایی منطقه‌ای خواهد بود.

گفتنی است که نخستین نشست این کارگروه پیش از تشکیل اجلاس دوحه ۲ در کابل برگزار شده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23692

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها