ظاهر قدیر: فرمانده داعش که در ننگرهار کشته شد به دستور غنی آزاد شده بود

به گزارش ایراف، ظاهر قدیر، نماینده پیشین مجلس افغانستان در حساب رسمی خود در ایکس نوشته است که یکی از اعضای گروه داعش و یک مقام نظامی این گروه به نام «ابوشیر» که روز گذشته در جریان عملیات طالبان کشته شد، در دوران جمهوریت دو بار زندانی و سپس آزاد شد.

او نوشته است که ابوشیر، بار اول، پس از سه روز از زندان آزاد شد و برای دومین بار پس از سه ماه از سوی یک مقام ارشد از زندان پل چرخی کابل آزاد شد.

ظاهر قدیر، می‌افزاید که در آن زمان او به دادگاه اسنادی ارائه داده است که نشان دهنده جنایات این فرمانده داعشی بوده است، اما اشرف غنی به قضاوت دادگاه باور و به دستور آمریکا او را مانند هزاران داعشی دیگر آزاد کرد.

در همین حال، رسانه المرصاد، نزدیک به اداره اطلاعات طالبان از پایان عملیات این گروه علیه داعش در ولایت ننگرهار خبر داد.

به گزارش این رسانه، «ذاکرالله» معروف به «ابوبشیر» در جریان این عملیات در شهرستان «اچین» ننگرهار کشته شده است.

طالبان روز گذشته، عملیات اطلاعاتی را علیه داعش در شهرستان مومند دره ننگرهار به راه انداخته بود.

این ولایت از سال 2015 به خاستگاه داعش در افغانستان تبدیل شده است. در واقع، نواحی شرقی و شمال شرقی افغانستان به عنوان دژ اصلی داعش شناخته شده است.

این گروه که پیش از بازگشت طالبان، عملیات‌هایی را در افغانستان به ویژه با هدف قرار دادن اقلیت‌های مذهبی همچون شیعیان انجام می‌داد، اما پس از بازگشت طالبان در رقابت با این گروه، علاوه بر نیروهای طالبان و شهروندان افغانستان، اهداف خارجی را نیز هدف حمله قرار می دهد. این اقدام آنها به منظور ناتوان جلوه دادن طالبان است.

پیشنهاد:   حمله به دادگاهی در استانبول با 6 زخمی؛ مهاجمین کشته شدند

طالبان درحالی روز گذشته بر علیه داعش در ننگرهار عملیات انجام داده است که پیش از این طالبان بارها در اظهارنظرهای رسمی اعلام کرده بودند که این گروه در افغانستان سرکوب شده و حضور فیزیکی ندارند.

مقامات طالبان مدعی شده بودند که داعش در افغانستان ریشه کن شده است و پایگاه مرکزی این گروه که از آن به عنوان «خوارج» نام می‌برند در ایالت بلوچستان پاکستان است.

پیشنهاد می شود: تاکید دوباره مقامات طالبان بر عدم حضور داعش در افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28275

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *