جمعه 6 میزان 1403 برابر با Thursday, 26 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

اظهارات «خلیل‌الرحمان حقانی» در مورد برخی رهبران نظام پیشین

«خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت سرپرست افغانستان در مصاحبه‌ای جنجالی اظهارات مهمی را درباره برخی رهبران نظام پیشین افغانستان موسوم به جمهوریت مطرح کرده است.

بنابرگزارش خبرگزاری ایراف، این چهره با نفوذ شبکه حقانی و برادر وزیر کشور حکومت سرپرست افغانستان همچنین مدعی شد که از قدیم با اسماعیل‌خان (از رهبران پیشین جهادی افغانستان و والی هرات در نظام جمهوریت) و عبدالرب رسول سیاف چهره برجسته تشکل موسوم به شورای مقاومت ملی هنوز هم در ارتباط است.

او گفت که بیش از ۲۰ ملاقات با اسماعیل‌خان داشته و اسناد معتبری دارد که نشان می‌دهد تا ورود سیاف به فرودگاه کابل برای خروج از افغانستان در روزهای منتهی به سقوط نظام جمهوریت با او در تماس بوده است.

به گفته حقانی؛ عبدالله عبدالله با او همکاری زیاد کرده است و عطا محمد نور با وی بیعت کرده بود.

این مقام حکومت سرپرست افغانستان همچنین از ارتباط دائم خود با اسماعیل‌خان و عبدالرب رسول سیاف نیز یاد کرده است.

خلیل الرحمن حقانی افزود: دکتر عبدالله گفت من در بخش سیاسی با شما (حکومت سرپرست افغانستان) کار میکنم شما هم به کار خود مشغول باشید.

به گفته‌ حقانی، قبل از سقوط کابل چندین‌بار بزرگان قومی را نزد اشرف غنی و حمدالله محب، مشاور پیشین امنیت ملی برای صلح فرستاده بود، اما آنان قبول نکردند.

لازم بذکر است در ۱۵ آگوست ۲۰۲۱، پس از فرار اشرف‌غنی و تیم او، طالبان بدون هرگونه جنگ و مقاومت وارد پایتخت افغانستان شده و قدرت را در دست گرفتند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5957

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *