شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
داعش در افغانستان و سوریه توان حمله به منافع آمریکا را دارد

یک ژنرال بلندپایه آمریکایی می‌گوید درگیری در خاورمیانه منجر به افزایش تهدیدها علیه آمریکا شده است. او اذعان کرده که داعش در افغانستان و سوریه طی ۶ ماه توان حمله به منافع آمریکا بدون هشدار قبلی را دارد.

به گزارش ایراف، یکی از فرماندهان ارشد آمریکا گفت: خشونت در خاورمیانه، تهدیدی غیرقابل تحمل برای آمریکا تلقی می‌شود و به همین دلیل است که خطر حملات افراط گرایان به نفع آمریکا و غرب در افغانستان افزایش می‌یابد.

ژنرال اریک کورلا، فرمانده نیروهای آمریکایی در مجلس سنای این کشور گفت: در افغانستان و سوریه، گروه های وابسته به داعش توانایی و اراده خود را برای حمله حفظ کرده اند و می توانند در کمتر از شش ماه بدون هیچ هشداری حمله کنند.

وی افزود: به احتمال زیاد این نوع حمله علیه آمریکا و متحدانش در اروپا انجام خواهد شد، زیرا برای حمله به خاک آمریکا به منابع قابل توجهی نیاز است.

ژنرال اریک کورلا در پاسخ به سوال سناتور کوین کرامر درباره نظارت نظامی کشورش بر افغانستان گفت: ایالات متحده مجبور شده است تجهیزات استخباراتی و شناسایی خود را از منطقه [افغانستان] به یمن و عراق منتقل کند تا در مقابل حملات احتمالی از نیرو‌ها و کشتی‌های خود محافظت کند.

وی افزود: انصارالله یمن تقریبا هر روز به کشتی ها در دریای سرخ و خلیج عدن حمله می کنند، با وجود حملات تلافی جویانه آمریکا و متحدانش دست از این کار برنخواهند داشت.

پیش از این اسلام آباد خواستارتعامل سازمان ملل با کابل با اولویت مبارزه با تروریسم شده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها