تازه‌ترین‌ها:

پاکستان در فهرست کشورهای درگیر چالش‌های اقتصادی

صندوق بین المللی پول (آی.ام.اف) پاکستان را در فهرست کشورهایی قرار داده است که با چالش های شدید اقتصادی مواجه هستند.

به گزارش ایراف، در گزارش این صندوق اعلام شده است که پاکستان نیز مانند عراق، سوریه، سومالی، سودان و یمن با درگیری ها شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

در این گزارش به تاریخ ۳ اردیبهشت همچنین آمده است که حملات مسلحانه پاکستان افزایش یافته در آن میان اتباع خارجی نیز مورد حمله قرار گرفته و کشته شده اند.

کارشناسان سیاسی بر این باورند که پاکستان از بدو پیدایش تا اکنون به جای مردم خود، برای منافع امریکا و بقیه جهان غرب کار کرده است که اخیراً واگذاری پایگاه جدید نظامی برای امریکا نمونه خوب آن است.

آنها می‌گویند همه اینها به این معنی است که اسلام آباد برای صلح و همجواری خوب در منطقه تلاش نمی‌کند و به همین دلیل مردم پاکستان با وضعیت بد اقتصادی و امنیتی مواجه هستند.

برخی دیگر می‌گویند که وضعیت بد اقتصادی، سیاسی و امنیتی کنونی پاکستان نتیجه سیاست‌های است که اسلام آباد از چند دهه گذشته آنرا به پیش برده است. آنها بر این باورند که اگر پاکستان در مواضع و سیاست های کنونی خود در قبال همسایگان و منطقه تغییر ایجاد نکند، وضعیت آن دشوارتر خواهد شد.

از زمان انتخابات اخیر پاکستان بی ثباتی سیاسی در این کشور افزایش یافته است و ناامنی ها روز به روز قوت گرفته است. حتی شهروندان خارجی نیز در این کشور دیگر امن نیستند، در ماه گذشته پنج شهروند چینی و دو روز قبل دو شهروند ژاپنی در آنجا کشته شدند.

پاکستان از قبل در برنامه بازپرداخت وام آی.ام.اف بود و در ماه جاری بیش از یک میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول، دریافت کرده است.

درباره ی واگذاری دو پایگاه نظامی پاکستان به آمریکا نزدیک مرزهای افغانستان و ایران بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15210

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *