پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

واکنش پاکستان به اظهارات «شیرمحمد عباس استانکزی»

پاکستان به موضع گیری معاون وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان مبنی بر اینکه افغانستان خط مرزی دیورند را به رسمیت نمی شناسند واکنش نشان داد و کابل را از آنچه اظهارات تحریک آمیز توصیف کرده برحذر داشت.

به گزارش ایراف، پاکستان در واکنش به موضع گیری معاون وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان مبنی بر اینکه افغانستان خط مرزی دیورند میان دو کشور را به رسمیت نمی‌شناسد، از کابل خواست تا برای رفع نگرانی‌های امنیتی اسلام‌آباد اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای خطاب به معاون سرپرست وزارت خارجه طالبان از وی خواست تا با اظهارات تحریک آمیز افکار عمومی را منحرف نکند.

ممتاز زهرا بلوچ اظهار داشت «توصیه ما به طالبان افغانستان پرداختن به نگرانی‌های جدی امنیتی پاکستان است و اینکه هرگونه ادعای خودخواهانه و واهی در مورد قانونی بودن خط مرزی پاکستان و افغانستان نمی تواند حقایق جغرافیایی، تاریخی و حقوق بین الملل را تغییر دهد».

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد متعهد به تسهیل تردد کاملاً تنظیم شده افراد و فعالیت‌های تجاری در سراسر مرزهای خود با افغانستان براساس هنجارهای تعریف شده در روابط بین دولتی است و به برداشتن گام‌های جدی در این راستا ادامه خواهد داد.

منابع خبری گزارش دادند: شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان در یک گردهمایی در لوگر به مناسبت سی و پنجمین سالگرد خروج اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان گفت که قلمرو افغانستان هنوز در آن سوی خط قرار دارد.

وی مدعی شد که نیاز به روادید و گذرنامه(از پاکستان) برای سفر به افغانستان برای مردم افغانستان قابل قبول نیست. ما هرگز (خط مرزی) دیورند را به رسمیت نشناختیم و نخواهیم شناخت.

پیشنهاد:   ساخت 5 سد در مرز مشترک افغانستان و پاکستان

در این رابطه مطالعه ستانکزی: دیورند را به هیچ وجه به عنوان مرز رسمی قبول نداریم پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5986

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *