شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
پیشنهاد تعامل با طالبان به مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است

مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنان اخیر کرن دکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان مبنی بر حمایت افغان‌ها از «نقشه راه سیاسی و تعامل با طالبان» گفت که پیشنهاد هرگونه تعامل با این گروه به مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است.

به گزارش ایراف، مایکل مک‌کال در اظهاراتی که در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بیان شده، از بایدن خواست تا هیچ کسی را برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان تشویق نکند.

گفتنی است کرن دکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان پس از دیدارش با برخی از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در ترکیه اعلام کرد که آنان از ادغام مجدد افغانستان به جامعه بین‌المللی به رهبری سازمان ملل حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر رینا امیری؛ نماینده‌ ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان، شنبه‌شب، ۱۹ اسفند با نشر پیامی در اکس گفت که برای رهایی این کشور از وابستگی به کمک و فقر، سیاست‌های طالبان علیه زنان و دختران باید معکوس شود.

او همچنین گفته که افغانستان سالانه بیش از یک میلیارد دلار را به دلیل احکام شدید طالبان علیه زنان و دختران از دست می‌دهد.

وی افزود: «برای رهایی افغانستان از وابستگی به کمک و فقر، این سیاست‌ها باید معکوس شوند.»

چندی پیش مولوی عبدالکبیر گفت: جهان جز تعامل با حکومت سرپرست افغانستان راه دیگری ندارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=9269

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها