لاوروف:طالبان قدرت واقعی افغانستان هستند-ایراف

به گزارش ایراف، سرگئی لاوروف امروز اعلام کرد که طالبان قدرت واقعی افغانستان هستند. همچنین ضمیر کابلوف اعلام کرد که احتمال حذف نام طالبان از فهرست سازمان های ممنوعه روسیه وجود دارد.

پیش از این نیز سرگئی لاوروف، در 18 ژانویه در کنفرانس خبری سالانه خود که به بررسی دستاوردهای سیاست خارجی مسکو در افغانستان اختصاص داشت، گفت که طالبان قدرت واقعی در افغانستان دارد، اگرچه کانون‌های تنش هنوز در آنجا وجود دارد اما روسیه همچنان با این کشور ارتباط برقرار می‌کند.

لاوروف به خبرنگاران گفت که یک دولت بالفعل در افغانستان وجود دارد و اوضاع را کنترل می‌کند. اگرچه برخی کانون‌های تنش و اعتراضات در آنجا وجود دارد، اما طالبان قدرت واقعی دارند.

او همچنین افزوده بود که ما با طالبان ارتباط منظم داریم از جمله در مورد مسائلی که باید حل شوند.

افزون بر این، ضمیر کابلوف امروز اعلام کرد که وزارت خارجه و دادگستری روسیه در گزارشی به رئیس جمهور این کشور گفته‌اند که طالبان را می‌توان از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

چندی پیش نیز، در آوریل سال جاری مقامات روس اعلام کردند که مسکو درحال بررسی حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی خود است.

دیمتیری پسکوف، دستیار نزدیک رئیس جمهور روسیه و سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که: روسیه درحال کار بر روی حذف طالبان افغانستان از فهرست سازمان‌های تروریستی ممنوع است.

یک روز پیش از این اظهارنظر، وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که درحال بررسی برای خروج طالبان به عنوان یک جنبش تروریستی است.

گفتنی است درحالی که هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است اما این اظهارنظرها در کنار دعوت طالبان به مجمع اقتصادی از سوی روسیه در کازان نشان از تقویت و نزدیکی روابط دو طرف است. از طرف دیگر، بحران سیاسی و اقتصادی افغانستان و تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین به این معنی است که دو طرف برای برون رفت از این وضعیت به دنبال تقویت روابط هستند.

پیشنهاد می شود: پیشنهاد حذف نام طالبان از لیست سیاه روی میز پوتین

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21933

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها